Gå til innhold

Stooor baby i magen..flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lille jenta i magen er egentlig en stor jente, dvs 20 % over normalen..hjelp..litt redd for å skulle føde en baby på 4-5 kg..

Jeg er 27+6 i dag, ble satt 10 dager tilbake på den ordinære ultralyden, men nå lurer jeg på om mens-terminen kanskje stemmer bedre..

Noen andre som har stoor baby i magen? :-)

..alt var bra med henne da, så er egentlig bare glad nå.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åssen har du fått vite at hun blir stor?hos legen eller jordmor?

jeg skal til legen imorra,så får vel spørre siden magen er veldig stor...

får stadigvekk kommentarer på at det ikke kan være lenge igjen osv..termin 18 mars...

Skrevet

Var på en ekstra ultralyd i dag, pga en cyste på eggstokken som de ville følge med på..så da målte de henne rundt mage, hode og lårben..og fant ut at hun er litt stor.. :-)

Jeg har også stor mage i fh til hvor langt jeg har kommet, SF-mål lå godt over normalen sist jeg var til jordmor, så da stemmer det jo med at hun er litt stor..

Legen måler i alle fall SF-målet ditt, så da kan du jo se hvordan du ligger an! (men kan jo være andre grunner til høyt SF-mål enn stort barn da..)

Lykke til! :-)

Skrevet

ok..takker for svar....

får vente å se til imorra da,mulig det er masse vann eller noe også..

lykke til framover!!

Skrevet

De sier at UL er nøyaktig. Men vet du hva.. jeg stoler ikke helt på det.

Forrige gang var dattern min født i uke 38+2. Jeg er sikker på at hun var født på "terminen" min. Først fikk jeg termin 20 januar, så ble jeg satt tilbake 3 uker til 9 februar.

Jeg sa hele tiden at jeg trodde jeg ble å føde i slutten av januar, og det stemmte. Jenta mi kom 27.01

Denne gang føler jeg det samme.

Min venninne og jeg har regnet oss fram til at vi hadde sex på samme dag, og eggløsning med 2 dagers sprik.. Jeg var på ultralyd i uke 18, hun i uke 20. Jeg fikk termin 11 mars, hun 15 mars.

Men jeg holder fast på at gutten kommer nærmere mensterminen som er 5 mars!

Var på enda en UL nå i uke 25, da sa legen at babyen så litt stor ut i forhold til terminen. "Ja", sa jeg. "Tror den kommer en uke før".

Skrevet

Ok, godt å høre!Tror for min del at jenta vår kommer i slutten av februar, og ikke 8.mars, som ble ny termin etter UL..så får vi se om jeg har like rett som du hadde! :-)

Blir spennende å se om du får rett med gutten din også da! ;-)

Skrevet

I tillegg har jeg hørt at det er omkretsen på hodet som er avgjørende for fødselen og ikke vekten :o) Jeg har født 3 barn og de to siste hadde hodeomkrets som tilsvarte 4 kilo, men den ene veide 3600 og den andre 3800.

Skrevet

Førstemann min var 3200 og andremann var 4500.

Jordmor på ul sa at neste sannsynligvis blir større.

Gikk like greit å føde nr1 og nr 2.

Hode omkretsen var 34 på nr 1 og 38 på nr 2.

jeg er forresten forholdsvis liten av vekst selv. 164 på strømpelesten og normal vekt er 55-60 kilo.

Skrevet

Ja, det er sant, det hadde jeg ikke tenkt på! :-)

Takk for svar alle sammen.. :-)

Skrevet

Godt å høre at begge fødslene var like enkle selv om nr 2 var ganske mye større, trompet! :-) Da går det sikkert fint med nr 3 også!! :-)

Jeg er liten av vekst jeg også og ganske tynn (til vanlig, ikke nå..hehe..), så ble litt bekymret for at hun skulle bli veldig stor, men nå skal jeg ikke tenke mer på det i alle fall! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...