på tide å prøve? Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 i fryseren? jeg har ikke plass til å fryse masse flasker. og hvor store posjoner fryser dere? og når begynte dere å pumpe? jeg tenkte å vente med å introdusere flaske til gutten min er ca 5 uker (det var det de anbefalte på barsel) er det for sent å begynne pumpingen da? burde jeg pumpe når han akkurat har spist ferdig, sånn at det er nok til neste amming? og hva slags flasker er best å starte med? ble veldig mange spørsmål det her.... håper noen kan hjelpe. det er så mye info om amming, men fint lite om pumping...
Mikroline Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Jeg bruker små plastposer (kjøpt på apoteket) eller plastbokser med lokk fra avent (kjøpt på babybutikk). Jeg pleier å pumpe meg på morgenen, det er da jeg har mest melk. Min lille spiser gjerne bare fra ett bryst da, så pumper jeg fra det andre. På kvelden pumper jeg ikke, da er det så lite melk at jeg ikke har tålmodighet nok. Men dette varierer sikkert etter hvor mye melk man har også. Jeg pumper meg noen ganger i uka slik at jeg har et lite lager med morsmelk i fryseren til jeg skal ut. Jeg var ute da lillemann var omtrent 6 uker, da tok han flaske uten problemer og det var ingen problemer med sugeforvirring. Tipper du kan få litt tips på ammedebatten også, der er det nok mange med mye pumpeerfaring:)
på tide å prøve? Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2006 takk for tips! skal titte på ammedebatten og!
katoes Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 isterningposer er helt genialt og veldig billig. Da er det bare å klekke ut den man trenger. Har funnet ut at en terning er litt i underkant av 10 ml.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå