Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Det har gårr 3,5 mnd siden fødsel, jeg tok ks, og føler meg tipp topp i form, kunne godt trent, men når jeg legger meg ned og kjenner med fingrene mellom magemusklene på midten, er det plass til to fingertupper imellom, betyr dette at jeg ikke bør ta sit-ups enda ? Noen som har peil på dette ? Hilsen en som ser gravid ut og ønsker å gjøre noe med det :/
mamma`n te Kaja Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Jeg mener å ha hørt at man så smått kan begynne å trene situps da.. men kan jo trene kondisjonstrening da.. det som får vekk magen kjappest vel
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Har en bok med treningsprogram for gravide og her står det følgende om trening for adskilte bukmuskler: 1 ligg på ryggen på et fast underlag. Hvil hodet på to puter og fold hendene over magen 2 mens du strammer magemusklene, knip baken og løft hodet.Trekk de øvre og nedre magemusklene mot hverandre ved hjelp av hendene. 3 Hold posisjonen og tell til fem.Senk så den nedre delen av ryggen tilbake til utgangsposisjonen.Pusten må være i samsvar med øvelsen. Pust inn mens du løfter, pust ut når du slapper av i magemusklene.Du må alltid stramme magen før du løfter hodet og skuldrene. Så snart gapet mellom magemusklene er redusert til 3 cm kan du starte med andre mageøvelser. (situps o.l.) Lykke til med treninga:)
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Liten korreksjon: når jeg skrev "gravide" var det bare en liten "skrive fort"feil... Det skulle stått; for damer som nettopp har født.. (Kom i form etter fødselen, av Sally Lewis..)
Mathoka Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Jeg begynte etter 3 mnd, men har jo ikke tatt ks da...dersom du har vondt i stinga ennå må du jo vente, men har du ingen plager der så tror jeg det bare er å starte. Før i tiden begynte de dagen etter fødselen sa svigermor, som alltid vet best =)
Murmeline Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Hvis du tar situps, så husk å "dra med" bekkenbunn-muskler samtidig. Det er visst lurt for å unngå fremfallen livmor. Er visst blitt et økt problem etter at mange begynte å trene tidlig etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå