Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Har jeg sopp i puppene mon tro ? Det stikker ved amming, jeg har sprekker som blør litt noen ganger, får rur der med en gang etterpå, og skorper. De stikker og er veldig ømme, bare jeg styker forsiktig over er det ømt og vondt. Barnet har litt trøske, men behandles. Lurer på hvor lenge jeg skal gå før jeg behandler det, jeg har fått medisin til barnet og får resept for brystene av lege med en gang jeg spør. Bør jeg bare kjøre i gang en kur ? Eller hva synes dere ?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Du taper ingenting på å kjøpe en soppdrepende krem på Apoteket. Brystene blir gjerne litt gule (på brystvorten) om du har sopp.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Takk Soppdrepende krem = ? Corsodyl Krem ? Men du synes ikke jeg skal bruke myco. kremen jeg får på resept ?
Lumsk Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Om barnet har trøske bør du også behandles for dere kan smitte hverandre gjensidig. Smør Mykostatin på brystvorta etter hver amming max 8 ganger i døgnet, bytt ammeinnlegg ofte og unngå innlegg av ull. Mer om trøske kan du lese her: http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=182#sopp God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Tusen takk Jeg har alle symp. på det, gulhet på vortene, sår, sprekker, smerter osv. Jeg har brukt ullinnlegg HVER dag, så sjangsene er store ja !!! Har ringt og fått resept nå ! Starter behandling på meg selv imorgen, noen som vet hvor lenge man skal behandle det og om det kan senke melkeproduksjonen ?
Lumsk Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Høres veldig ut som trøske ja. Behandlingen bør vare i MINST to uker. Noen trenger også lengere bahandlingstid enn det. Så vidt jeg vet senkes ikke melkeproduksjonen av det. Du kan amme som vanlig. Du bør derimot ikke fryse melk og gi barnet senere mens du har sopp. Det er usikkert om det kan smitte barnet om du gjør det. Soppen blir nemlig ikke drept av frysing.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 oioioi jeg fryser melk hele tiden jeg, må jeg kaste melk hvor langt tilbake i tiden da ??? dumt
Lumsk Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Ånei, så kjedelig å måtte kaste melk... Jeg tror jeg ville kastet fra da jeg var relativt sikker på at barnet hadde fått sopp. Sjansen for at du ble smittet på samme tid er relativt stor. Det er forferdelig kjipt om dere blir kvitt soppen for så å bli smittet på nytt av frossen melk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå