Gå til innhold

Til dere som akkurat har fått en liten prematur....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....og ikke har begynt i barselgruppe enda.

Ring helsestasjonen og spør om å få komme i en gruppe der barna er født ca på samme tid som termindatoen deres.

Hvis ikke er det vanlige at man kommer på gruppe ut fra fødselsdato. Som mamma til prematur bekymrer man seg gjerne litt mer for om utviklingen går som normalt. Og når alle andre babyene er mye større og ligger laaangt foran på alle områder, er det lett å bekymre seg unødig.

Min gutt er 6 mnd nå, 4,5 korrigert. De andre barna på barselgruppa er 6-7mnd gamle og krabber og ruller og leker fint sammen. På sidelinjen ligger min gutt og en annen prematur (vi er heldigvis 2), har akkurat begynt å snu seg og er mye mer passiv enn de andre. Men når vi er på babytrening er der 2 andre babyer som er 4,5 mnd, og da ser jeg at gutten min ligger der han skal på alle områder.

Jeg angrer på at jeg ikke ringte og fikk annen gruppe, selv om de andre mammaene på gruppa mi er superkoselige. Jeg tror jeg hadde bekymret meg mye mindre for sånne små filleting som man ofte bekymrer seg for som mamma da, og gutten min hadde vært mer på lik linje med de andre. Det jevner seg heldigvis ut etterhvert da.

Bare et lite tips:o)

Skrevet

hei...

Jeg fikk brev om barselgruppe her om dagen og skal på tirsdag.... vet egentlig ikke helt om det er de som er født i oktober som lille tulla mi eller de som har født seinere....

Helsesøster skulle prøve og sette i gang en prematur barselgruppe felles for hele kommunen jeg bor i... så får håpe det kommer i gang med det!

fikk tips om på sykehuset som du sier å gå i barselgruppe sammen med dem som er født rundt min termin.... . jeg hadde termin for en uke siden så jeg regner med at det er gruppe med de som fødte rundt sammtidig som meg....

Skrevet

jeg kom på en gruppe som hadde barn føst til min termin,selv om lillegutt var født før dem da,men byttet over til "samme alders gruppe" etterhvert når jeg så hvordan utviklingen hans gikk,og at det gikk kjempefint og han ikke hang så veldig etter.

Men dette var noe helsestasjon selv spurte om jeg ville,og jeg ville gå sammens med dem som hadde termin samtidig som meg,eller de som fikk samtidig som meg,trodde det var en "selvfølge" at de stilte såpass opp hvertfall..men...

Skrevet

På min hs ordnet de med en barselgruppe for premature barn, i tilegg var jeg med i en gruppe med barn som var født rundt termin datoen til gutten min:)

Skrevet

med hun størsta så var vi på barnesl gruppe med dem sov var født når hun ble født... jeg fikk velge om jeg ville det.. etter første barsel gruppe så fant jeg ut at det var greit.. hun var ikke så langt etter dem så det gikk greit.. etter hvert så tok hun igjen dem i enkelte ting.. hun ble født i uke 31..

med hun siste no så var jeg på et møte med barsel med unger som var født rundt fødselen hennes.. men jeg synes det ble så rart.. der satt jeg meg ei lita dukke som var så vidt 3 kg og andre ungene var 6 kg.. så jeg sa at jeg heller vil på barnsel gruppe med dem som ble født rundt terminen hennes.. og det fikk jeg.. måtte bare vente litt.. hehe.. hun ble født i uke 27..

så jeg vil di at dere kan se det ann litt jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...