Gjest Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 1. Ammete: Jeg har brukt kloster ammete i ca en uke, synes ikke den hjelper noe særlig, er den fra apoteket bedre eller blir det det samme?? 2. Jeg pleide å ta fluortabletter før, men de er det jo xylitol i, burde jeg kjøpe de med den ekkle banansmaken eller hva det nå er i stedet?? Det står på pakningsvedlegget at de kan brukes uten spesielle farer for mor og barn under amming... Synes det er en merkelig formulering...Høres liksom ikke helt 100% trygt ut da...! Takker for svar!
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har forresten et spm til.. 3. Av og til kjenner jeg en slags stikking i puppen, kan komme når som helst, når jeg har både tom og full pupp.. Hva kommer det av?
Babykilo Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 1. Jeg brukte den fra Helios kjøpt på apoteket og vet ikke helt om den funka. Hadde god erfaring med vørterøl. 2. De trenger ikke reagere på søtstoffer, min gjør det ikke. Her drikkes det lettbrus innimellom uten noe problem. Suketter i teen og. 3. Kan være sopp, kan være utdrivningssmerter. Har babyen din trøske? Er du rød på vortene? I så fall; mulig sopp.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Hvordan vet jeg om han har trøske da? Er rød på vortene, men det har de altid vært.. Ang. xylitol, trodde det var det som ga den sterke mint-smaken på fluortablettene jeg..Var det jeg tenkte på, siden mintgreier minsker melkeproduksjonen...
Babykilo Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Ok, vet ikke om minten i fluortablettene har noe å si for produksjonen. Trenger egentlig voksne å ta det? Vel, det var jo en annen sak. :-) Trøske hos barnet er hvitt belegg/prikker i munnen, på tunga etc. På puppene er det rødt og sårt, kanskje litt blank og/eller flassete hud. Det kan etterhvert bli helt uutholdelig å amme, kan oppstå sprekker osv. Veldig vanlig, dessverre. Er jo grader av angrepet...
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Nei, jeg tror egentlig ikke voksene trenger å ta det. Men jeg pusser tenner morgen og kveld og bruker tanntrå, og får likevell hull i tennene. Så tannlegen sa jeg skulle bruke fluor Skal få skjekket ut det med trøske. kan vel spørre på HS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå