Gå til innhold

Sovner babyen igjen etter nattmat med flaske?

Anbefalte innlegg

Hei, hva slags erfaringer har dere med dette? Jeg har en baby på 2 mnd som nå har fullstendig puppenekt - så ammingen går dessverre mot slutten. Hun måtte få mme da hun ikke la på seg nok, og inntil nå har jeg prøvd å kombinere mm og mme, men nå er det fullstendig puppenekt altså. Melken min kommer ikke fort nok for babyen og det blir bare skrik og skrål hver gang jeg prøver meg med puppen. Nå har jeg nesten ikke noe melk å tilby heller og er kommet inn i en ond sirkel. Har prøvd med nesespray og pumping for å øke, men hun vil ikke ha pupp - kort og godt, kun flaske. Problemet mitt er nå at hun om natten tidligere har sovnet på puppen etter nattflasken - fått en liten attpåtår med mm, men nå vil hun ikke ligge der heller lenger og blir dermed lys våken etter nattflasken. Hvordan gjør dere det med babyene deres, sovner de like søtt igjen etter mat eller hva? Kan dere legge dem tilbake i sengen og de sover videre? Babyen min sover i vugga første halvdel av natten og har altså brukt å sove resten av natten inntil meg på puppen. Hva gjør jeg nå når puppen er uaktuell?? Hjelp.. ser for meg 1,5 timers våkenhet etter nattflasken hver natt fremover!

Fortsetter under...

Hei!

Babyen min sover bedre nå, etter at vi begynte med flaske. Fullammet fram til 5 uker, men gikk da over til flaske; fikk ikke til ammingen, huff for et styr! Men altså.....etter at han(nå 7 uker) har fått flaske om natta, så legger jeg han rett tilbake i senga hans (etter raping selfølgelig) og da sovner han innen 1 minutt! :-) Da han fikk pupp om natta tok det mye lengre tid, måtte ta han opp i senga vår opptil flere ganger før han sovnet og ofte la han sovne ved puppen og så håpe han ikke våknet før ørtende gang da jeg skulle legge han tilbake i sengen hans. De første nettene da han fikk flaske tok det nok litt tid før han sovnet igjen, men han har nok kommet inn i ei rytme nå, for vi gjør jo det samme hver natt; dessuten blir han skikkelig mett etter natt flaska si nå og det gjør jo også at han blir trøtt. (ble nok ikke skikkelig mett av pupp).

Håper det går seg til for dere :-)

Prøv å gjør det samme hver natt, så kommer hun (forhåpentligvis) fort inn i ei rytme.

Jeg har lite lys på rommet når gutten våkner og vil ha mat. Snakker ikke til han, bare gir han melk og en liten rap fra han etterpå. Legger han rett tibake i vogga etterpå, da er han ikke helt våken og faller fort i søvn. Det er heller ingen kosing med nattmaten, derfor er det ikke så trist å bli lagt tilbake i vogga. Hender jeg må putte i smokken et par ganger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...