Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Del Skrevet 11. desember 2006 Det første jeg tenkte etter min MA var at jeg ønsket å bli gravid igjen, men nå er jeg litt usikker. Vet fortsatt at jeg ønsker sterkt å bli gravid, men føler så mange opplever 2 MA dersom de blir fort gravide. Gynekologen min mente det ikke var noe som tilsa at man skulle miste igjen selv om en ikke ventet til man hadde fått en mens. Hadde vært godt å høre noens erfaringer på området. Noen som har blitt fort gravide, og ikke mistet igjen. Virker som mange her har mistet to ganger el fler, hvilket gjør meg veldig bekymret. Var så vondt å miste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7421205-veldig-mange-som-har-to-ma/
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #2 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg har hatt 1 MA (i uke 18) og det var for ca 1 måned siden. Jeg har hatt mange av de samme tankene som deg. Overlegen på sykhuset sa det ikke var noen økt sannsynlighet for å oppleve en ny MA. Jeg ble anbefalt å vente med å prøve å bli gravid til etter 1.menstruasjon, dette for at livmorveggen skal kunne "bygge seg opp" ordentlig igjen, og slik jeg forstår det dermed være bedre rustet til å feste et nytt egg. De første ukene etter min MA brukte jeg mye energi på å tenke på å bli gravid igjen, selv om jeg hadde bestemt meg for å vente til etter første menstrasjon. Jeg ble veldig opptatt av å måle tempratur og kjøpte inn mange el-tester, noe jeg aldri har benyttet før. Det ble en del av min sorgbearbeiding, men etter en stund innså jeg at sorgen over barnet vi mistet burde bearbeides på en annen måte og at verken jeg eller samboeren min var tjent med å bli for "besatt" av tanken på å bli gravid igjen. Jeg innbiller meg også at sjansen for å lykkes med å bli gravid igjen er større hvis man ikke blir for besatt av det og at sex bør være noe man gjør fordi man har lyst og ikke bare fordi kroppstempraturen eller eggløsningstester tilsier det. Forum som dette og andre nettsider kan være til trøst, men kan også gi unødvendig bekymring. Husk at de det går bra med sjelden oppsøker slike forum og at man derfor kan få et skjevt bilde av hva som er sannsynlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7421205-veldig-mange-som-har-to-ma/#findComment-7423542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå