Gå til innhold

Når sier dere det til sjefen?


Lykkelioggla

Anbefalte innlegg

8 uker på vei, og kvalmen har begynt å komme. Jeg har et stressende og kreativt yrke og merker at det er veldig vanskelig å være kreativ når en er supertrøtt og har veldige konsentrasjonsvansker.

 

Jeg har nå tatt ut en egenmelding (veldig dårlig samvittighet, men klarte ikke tanken på å gå på jobb i dag) Har ikke så lyst til å si det til sjefen ennå. Når har dere tenkt å ta det opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt det til sjefen.. Jeg er nå 10 uker på vei, men fortalte det allerede i uke 7..

Jeg har vært sykemeldt fra jobb i nesten 3 uker, og siden de ble så bekymret på jobben så fortalte jeg det, og da fikk jeg med en gang masse forståelse og medfølelse, dessuten så har de tilretelagt arbeidet mitt når jeg først er på jobb så jeg ikke trenger å gjøre så mye fysisk tunge ting!

 

Men egentlig så har de jo ikke noe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+2 og fortalte det til sjefen på fredag. Både pga unngå tunge løft og pga julebord til helga :-) (for ikke å glemme at jeg IKKE ønsker fenalår i julegave!!) og permisjon og i det hele tatt. Han tok det helt fint og sa at det var ikke uventet (nygift). Fortalte det til en annen kollega i dag og hun hadde hatt mistanke lenge. Hadde "sett" det på meg. Merkelig at noen kan det...

Men, jeg har bedt begge to om å holde VELDIG MUNN til jeg gir nærmere beskjed.

Har også hatt en egenmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt på grunn av kvalme i uke 7 så jeg valgte da å fortelle sjfen min at jeg er gravid. Jeg synes det er greit at hun vet slik at hun har forståelse for situasjon! Men jeg ønsker å vente med å fortelle nyheten til mine kollegaer siden jeg bare er 8 uker på vei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det da jeg ble sykemeldt pga kvalmen i uke 5...like greit å bare si det som det er i stede for at de lurer på hva som er galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt aa fortelle det om en uke, da er jeg 10+1 paa vei. Skal ut og spise og det blir andre gang jeg ikke drikker, pluss jeg har bare lyst til aa si det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruer meg litt til å si det til sjefen jeg! Kommer ikke til å gjøre det på denne siden av jul i hvert fall (men nå vet jeg heller ikke hvor langt på vei jeg er). Han ringte meg her akkurat i det jeg var på vei inn på kontoret hans så jeg sa bare "Et øyeblikk! Jeg er på vei!" og fikk til svar "Det håper jeg da virkelig ikke.." Hmmmmmm....... Blir ikke morro å fortelle nei! Vi sliter litt med underbemanning også, men kanskje dette kan gi et tupp i stussen til å ansette en til....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er tøffe som sier det så tidlig. På jobben min har det virkelig vært "gravid-boom" det siste halve året og vi få jentene som ikke var gravide har fått høre "Det skulle tatt seg ut hvis det blir flere nå", "Nå må vi slutte å ansette jenter", osv... Det er sagt med humoristisk undertone, men likevel føler jeg veldig at det ligger noe i det. Må prøve å tenke at det bare er en jobb og at dette er veldig naturlig. Jaja, jeg får ta mot til meg å fortelle det snart:) Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig glad for å lese at jeg ikke er den eneste som har litt vanskeligheter med tanke på å fortelle det til arbeidsgiveren min..Jeg begynte i jobben rett etter påske som butikksjef og må ut i permisjon kun litt over et år etter jeg startet i jobben..dilemma? ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte sjefen for et par uker siden, nå er jeg 12+5. Jeg syntes det var litt pinlig fordi jeg begynte på denne jobben 1 november og da var jeg allerede gravid, hadde tatt grav.testen 2 uker innen jeg begynte. Skal fortelle de andre når vi har møte neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle på jobbintervju nr 2 en uke etter at jeg fant det ut jeg.

så jeg sa det likegodt med en gang.

Da sa sjefen "du kan vel jobbe selvom du er gravid?!"

jeg svarte ja, og jobben var min:)

 

Veldig ok det der!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...