Gå til innhold

Søskenhåp.....er helt sikkert gravid, er nå over 12 uker på vei!!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei, igjen. Lenge siden jeg har skrevet noe her..., for dere som husker meg for noen uker siden, og husker hvor utrolig mye frem og tilbake det har vært med mitt 4.søskenforsøk... Vil bare fortelle at jeg er gravid, etter at jeg har blødd i flere omganger, fått beskjed om at det både er spontan abort, og at jeg har opplevd " blighted ovum" (tom fostersekk). Legene på riksen kunne ikke se noe foster i uke 7, fikk beskjed om å dra hjem å blø det ut, og så evt en utskrapning. Kjempetrist da... Begynte faktisk å blø tre dager etter, først en dag med rødt, og siden 3 uker med brunt. Skulle komme tilbake to uker etter for å se om jeg hadde blødd ut alt.., da så en ny lege plutselig et foster på 16 mm. Var til ny kontroll uken etter, da var det 22 mm, men legen skremte meg med at fosteret var for lite. Må også fortelle at jeg har vært til en ny lege på Riksen hver eneste gang, kjempeslitsomt. Da ble jeg sååååå nervøs, så jeg ringte rett til en spesialist i nærheten, og fikk en time 3 dager etter. Da fikk jeg endelig en lege som hadde god tid, og et godt UL-apparat, fosteret hadde "plutselig" vokst til 31 mm på 4 dager. (feilmålt litt på Riksen...) Jeg så hjerte slo, jeg så ryggrad, jeg så armer og ben i bevegelse!! Han så heller ikke noe blod, og mente at nå så han ingen grunn til at dette ikke skulle gå bra, (10+3), og mente at jeg burde beg å glede meg. Jeg har vært helt psykisk nedbrutt av denne fram og tilbake-opplegget. Har slitt veldig med å tro at dette er sant, og at det kan gå bra etter nesten 3 nedturer bare på dette siste forsøket. Var på riksen igjen nå sist uke, for en siste sjekk, var da 12 uker, til nok en ny lege. Hun mente at nå var alt bra, og fosteret var 51 mm., og jeg er ferdig på Riksen. PUH!!! Med denne historien, kunne jeg egentlig ha skrevet en bok... Håp til flere, hvis dere blør så kan det gå bra allikevel!!! Jeg satte inn to egg, det ene blødde ut som en spontanabort, det andre har festet seg litt senere, og klamret seg fast i livmoren!!!!! LYKKE, LYKKE, LYKKE til alle damer!!!! Klem

Fortsetter under...

Hei søskenhåp.

Har lurt på hvordan det har gått med deg. Utrolig av alt du har gått igjennnom, så er du gravid. Gratulerer. Ønsker deg masse lykke til videre. Håper du kan slappe av nå og nyte graviditeten.

Klem fra

Hei

Så fantastisk! Er så glad på dine vegne og håper at resten av svangerskapet blir bedre.Husker godt innleggene dine for en stund siden.

Skjønner veldig godt at du er sliten med så mye frem og tilbake.

Så rart at det tok så lang tid før de kunne se noe. Jeg hører også til på riksen og er helt enig at det er slitsomt med nye leger hver gang.Vet ikke hvem man skal tro på tilslutt.

Nå har du endelig fått visshet og kan senke skuldrene litt.

Kos deg masse med spiren.

Sååå hyggelig lesing Søskenhåp!!! Virkelig glad på dine vegne!! :o)

Kan jeg spørre om noe? Det ene egget du blødde ut, når skjedde det?

I hvilken uke? Blødde du mye? Lykke til videre, dette går jo bra!! :o)

Masse klemmer:o)

Å, hva du har vært gjennom!!!

Er det mulig å bumme så enormt på fosterets størrelse? Er sjokkert...........

Så bra at du bestilte time hos en spesialist rett etterpå!

Masse lykke til videre!

Klem fra

Annonse

Jøss det der blir litt av en historie å fortelle barnebarn! :o) Utrolig herlig å høre at du lyktes til slutt og at du nå er over 12 ukers grensen. Vel fortjent!

Lykke til videre med knøttet.

Litt av en historie som heldigvis ser ut til å ende godt :o)

Utrolig at de kan ha så dårlige UL-apparater, men det er visst et problem flere steder. Det er også slitsomt å forholde seg til så mange forskjellige leger!

Lykke til videre med svangerskapet!

Din historie gir meg håp til i morgen. Jeg var til UL for en uke siden, og vi så ikke riktig noe... Ihvertfall ikke noe hjerte som slo. Derfor skal jeg tilbake i morgen når jeg er 8+3. Håper det er et lite hjerte der, men tror vel ikke helt på det...

lykke til videre og nyt din voksende mage :o)

klemmer fra

hei, Linda!

Svar til deg...! Jeg blødde ut det ene egget samme dag som jeg tok blodprøve. Da blødde jeg ganske mye friskt blod i 6 dager, mer enn en normal mens. Hva det blodet senere var, vet jeg ikke. Er heldigvis ferdig med å blø brunt nå. Skal prøve å nyte graviditeten nå:-)

Lykke til:-)

Klem

For en historie!! Og for en lykkelig slutt!!

Helt utrolig hva du har måttet gå igjennom...........

Godt du oppsøkte en priv.lege der får man ofte mer og bedre hjelp er min erfaring:o)!!

Gratulerer så mye!! Nå kan du snart bare begynne å nyte........

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...