Gå til innhold

Halsbrann - hva hjelper?


SusieQ-Anna210707+Kasper090409

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ekstra plaget med halsbrann/sure oppstøt i disse første ukene av graviditeten (er nå 8+4). Tidligere brukte jeg Titralac, som har hjulpet meg veldig. Er usikker på om jeg kan ta dette nå som jeg er gravid. Noen som vet? Eller om andre naturlige hjelpemidler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve Novaluzid. Det kommer i små pakker med flytende væske som minner om melk med smak. Litt uggen smak, men kan nok hjelpe en del. Du får dem på apoteket uten resept. Tror kanskje de også kommer som tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Var veldig plaget med halsbrann på slutten av mitt forrige svangerskap. Fikk ikke sove for det var så ille. Tok flytende Glukasol (på apoteket) når jeg skulle legge meg det hjalp noen ganger nok til at jeg sovnet. Ellers på dagen når det var ille brukte jeg rød Link (apoteket), legen min sa at det var helt ok og ta selv om jordmor mente Glukasol (tror det het så) var best. Om ikke link hjelper - hjelper ingen ting erfarte jeg. Om problemet er der når du skal sove, ta en eller to puter ekstra under hodet, hjelper å heve overkroppen. Halsbrann kan bli verre av brus og visse typer mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig plaget tidligere både før graviditet og under. Men etter 1. mann så har jeg ikke vært så plaget. Mens jeg gikk gravid så tok jeg ikke noe særlig tabletter, prøvde mest å holde meg unna det jeg fikk halsbrann av..f.eks alt som har med sitrus og gjøre. For meg hjalp melk veldig, og alle best Sjokomelk ( ferdig blandet fra Tine) :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Jeg har allerede prøvd lovehearts, de var så gode at de gikk ned i et jafs. Og sjokolademelk er jo godt, så jeg får unne meg det innimellom. Mmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...