Gå til innhold

skjeivhet i hodet, kiss, behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har ett barn med kiss =( hun vrir seg akkurat slik som på bildene på kiss-kidd sine hjemmesider. Jeg forstår at det trenger behandling, fysioterapaut el.lignende. Er det dekket av staten? Eller må vi betale det selv? Eventuelt hvor mye koster det? Er det dyrt? Hvor mange ganger trenger vi behandling?

Er aleinemor med liiite penger...

Skrevet

de fleste manuellterapeuter gjør ihvertfall dette gratis(eller det dekkes av staten da)

Hna her ble bra etter 3 behandlinger=)

Skrevet

Det er hvertfall gratis hvis du får en henvisning fra f.eks fysio på HS.Har hørt her inne at det var en som gikk direkte til manulleterapau,hun måtte betale egenandel.Ring til HS,få en time til fysio så får du vidre henvisning av henne/han.

2 behandlinger+måndelig behandling hos fysio i 6 mnd så ble min Luke bra hvertfall ;o) Masse lykketil!!!

Skrevet

HI her,opplevde du at helsesøster bagateliserte det? hvordan kom du i gang med behandling? ordnet du det selv?

Skrevet

Haster det? jeg har time hos helsesøster 19.des. skal jeg ringe nå heller? eller vente til da? behandlingen vil uansett ikke komme i gang før på nyåret vil jeg tro..

Skrevet

Hei

På kiss-kidd sine hjemmesider finner du oversikt over manuellterapeuter (vidreutdannede fysioterapeuter) som behandler dette. Han vi går til heter Bjørn Helgar og anbefales! Behandlingen er dekket av staten, men du må betale egenandel på 100kr. Vi har kun vært på en behandling, men han er bedre allerede. Tror det er skjelden barn må ha mer enn 3 behandlinger, det er det intrykket jeg fikk i hvertfall!

Lykke til!

Skrevet

Hei,

jeg er også alene mamma og lillejenta lå i den klassiske KISS stillingen, flatt på ryggen og med hodet vendt på siden og nesten 90 grader bakover... Ellers virket hun tilsynelatende fin så jeg tok et bilde av henne sovende som jeg tok med på HS og det var det som gjorde utslaget... Fikk time hos manuell terapeut (har gått til anne karin jacobsen hos linde fysikalske i oslo). hun oppdaget at lillejenta ikke kunne rotere hodet til høyre og derfor heller la det bakover. Lillejenta kan i tillegg ikke bøye hodet fremover og f.eks ikke legge hodet ned når ligger på magen... Vi betaler ingenting (forstod det på henne at man ikke lenger trenger henvisning fra fysio til å få dekt). Vi har nå hatt 2 behandlinger og lillejenta snur hodet frem og tilbake hele tiden :) Fortsatt stiv i nakken men skal ha 1-2 mer behandlinger og regner med hun blir helt bra... For oss iallefall var det helt utrolig forskjell...

Skrevet

Hei!

Jeg bestilte time direkte hos manuellterapaut, fant en på kiss-kidd.no. Betalte ingen egenandel.

Bestilte time på eget initiativ, hs tok ikke symptomene seriøst, ble bare fortalt at vi måtte stimulere han til å se mot begge sider/ligge på magen. Han ble bare dårligere og dårligere, noe som både gikk utover motorikk, søvn og amming. Bestilte deretter time, og fikk vite at han hadde en kraftig låsning i nakken.

Du bør nok bestille time så fort som mulig, da det kan være ventetid på å få time. Det er lurt å starte behandling så tidlig som mulig.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...