MiniBassen Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Er det vanlig at foreldrene kjøper dåpsgave til barnet? Og i så fall hva??
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Ja det er vanlig. Hva med et smykke hun kan bruke resten av livet?
Bonusmamma13 Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Til gutt da? Vi er litt fantasiløs så tenkte å bare sette inn en sum på aksjefondet vi har opprettet for han..
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Vi satte inn penger til begge våre jenter når de ble døpt vi, har egne sparekontoer som de kan åpne når de blir 18 år gamle.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Vi kjøpte armbånd i gull med navn. Det kan gutt også brukes...
LivetErEnLek Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Det er også vanlig å ikke kjøpe noe, i alle fall i vår omgangskrets.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Oi det har ikke vi tenkt på en gang....vi føler at å holde hele dåpen til flere tusen var gave nok vi...kanskje ikke ? :/
Murmel72 Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Dere kan jo gi en "barnas bibel". Det er jo både fint og tradisjonelt :-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 Tja...for å være ærlig så vil jeg ikke kjøpe bibel, men det er bare meg sikkert. Har lyst å kjøpe en sølvskje om noe, får snakke med sambo om det, fikk dårlig samvittighet her jeg sitter jo. Ikke gitt tulla mi noe annet enn selve selskapet
Murmel72 Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Neida, det med å kjøpe bible kan sikkert virke litt spesielt (pappan syns det var litt "ikke oss"), men jeg tenkte som så at vi har jo valgt å døpe i kirken, og da er det jammen meg greit å gi en barnebibel i dåpsgave :-) Jeg tenkte jeg skulle ta den frem når hun blir litt større og lese litt i den med henne, så kan hun etter hvert selv velge om om hun vil være kristen eller ikke.
Lumsk Skrevet 11. desember 2006 #11 Skrevet 11. desember 2006 Noen gjør det, og noen gjør det ikke. Vi skal døpe poden nå på søndag og vi gir ikke en spesiell ting. Vi skal åpene en konto til ham og spare litt jevnlig. Når han blir litt større og forstår mer skal han få en barnebibel og en pen rosenkrans - ting som han ellers skulle fått av oss nå på søndag.
mamma`n te Kaja Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 Vi gav ikke tuppa dåpsgave... fikk selskapet.. kommer til å spare litt til henne sånn innimellom.. Tror egentlig begge deler er like vanlig.. kjenner mange som ikke gir gave
Suprise! Skrevet 11. desember 2006 #13 Skrevet 11. desember 2006 Hun fikk et gull smykke fra oss:) (og selskapet da)
så var vi 4 Skrevet 11. desember 2006 #14 Skrevet 11. desember 2006 For en tid tilbake kom dette spm opp og da svarte mange (de fleste) at selskapet var nok gave fra foreldrene. Vi har ikke gitt Martin noen gave annet enn å åpne konto til han der vi setter inn penger hver mnd, men det ville vi gjort uavhengig av om han ble døpt eller ikke. Synes en dåpsgave skal være noe som varer lenge (altså ikke en genser eller en babyleke). Noen foreslår smykker eller skjeer, men det synes jeg har lite nytteverdi for barnet, spesielt når det blir større.
M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 #15 Skrevet 11. desember 2006 vi skal ha dåp no 2 juledag, å skal ikkje kjøpe nokka tell ho.. vi batale trossalt 5-6000 for dåpen.. å ho får jo julegave 2 daga før.. å i tillegg sette vi av penga på ho kver mnd... her i vårres familie e det vanlig at gudforeldre gir barnebibel..
Zupermam Skrevet 11. desember 2006 #16 Skrevet 11. desember 2006 Til vår sønn kjøpte vi et trykk av en småkjent kunstner. Har bildet livet ut:)
Snupidupi Skrevet 11. desember 2006 #17 Skrevet 11. desember 2006 Ikke vanlig i min familie i allefall!
M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 #18 Skrevet 11. desember 2006 men det som e e jo at dem får kanskje smykke fra så mange andre.. spess for oss som har jente.. dermed virke det som bare ett smykke i mengden om vi åsså skulle gji det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå