Gå til innhold

Ang.julagaver FRA de minste, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vennepar av oss uten barn kjøper julegaver til våre to små barn. Dette er snakk om gaver til 300 kr pr unge.

I fjor kjøpte jeg noe tilbake til dem fra ungene for ca.100 lappen totalt...

Men har liksom NOK familie å kjøpe gaver til. Jeg har 3 søsken og samboer 4 og alle har familie og barn. Synes dessuten det er vanskelig, men gøy alikevel.

Så, dette venneparet-forventer de gave tilbake? De kjøper jo for såpass mye..... og tingene ungene lager i barnehagen gir jeg besteforeldre, oldeforeldre.

Tips til hva jeg skal kjøpe, og evt.hadde dere forventet noe tilbake viss dere kjøpte til unger?

Skrevet

Jeg kjøper som regel bare til de som har barn og de sier ikke noe på det de andre. Kankje jeg er kjip, men jeg har ikke så mye penger at jeg kan kjøpe til alle som gir til unga- desverre. De som gir syntes nok det bare er gøy å gi gaver til barna deres :)

Jeg avtaler også gjerne på forhånd med folk at vi lar vær å kjøpe til hverandre i år hvis begge har dårlig råd.

Ellers kjøper øvrig fam hos oss bare til de som ikke er konfirmert ;)

Skrevet

Hvis de tenker som meg, forventer de ikke noe tilbake. Jeg ga gaver til mine venninners barn før jeg ble mor fordi jeg syntes det var koselig å gi dem noen ting. Tror de fleste tenker sånn. Et koselig bilde tilbake er jo en fin gave tilbake da. Og større barn kan jo lage ei tegning, f.eks.

Skrevet

I fjor var jeg uten barn, og jeg ga da gave til en venninnes 2-år gamle datter, verdi ca 250 kroner. Jeg fikk ikke noe tilbake, og det forventet jeg heller ikke. Jeg synes bare det var morsomt å kjøpe noen barnegaver også, fordi jeg ellers ikke har noen barn å kjøpe gaver til:) (nå har jeg det, da...) Du kunne jo eventuelt gi dem noe som barna har laget? Trenger jo ikke være mye, bare en tegning eller noe?

Skrevet

Vet ikke hvor lenge dere har vært venner men... om de ikke fikk gave før dere fikk barn så forventer de sikkert ikke noe. Det begrenser seg jo uansett hvor mye telysestaker man trenger:o)

Skrevet

Men jeg kjøpte i fjor, så litt rart jeg slutter med det nå.

Men orker egentlig ikke ha flere å å kjøpe julegaver til, er jo gøy, men absolutt stress også!!!!

Hva med at ungene ringer på julaften til de og takker for gaven da???? Er det "nok".... og så gir vi ikke gave..

Skrevet

Jeg kjøper alltid gaver til mine venninners barn, gode venninner altså, og forventer IKKE noe tilbake :) Blir spennende å se om min datter får av de nå som jeg har et barn, men det spiller uansett ingen rolle.

Skrevet

Kan du ikke bare prate med dem, om de er venner så forstår de sikkert at du ikke kan kjøpe noe til alle.

Kanskje du kan spørre om det er noe de ønsker seg til jul, så finner du ut om de forventer noe. Regner med de sier at du ikke behøver kjøpe til de. Kan også bli skikkelig flaut om de begynner å si dyre gaver da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...