Gå til innhold

"gammel" melk!!??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei

jeg har en sånnein flaskevarmer, som holder flaska (som er ferdig varm)! det jeg jør, er at jeg lager melka og setter den i beholderen, og der står den til lillegull blir sulten!!

nå hender det av og til at den står gaaaanske lenge....opptil 12timer (på natten), og da er den sånn ca romtemp...men lillegull bryr seg ikke om melka er kald, den slukes den....

men..jeg lurer på... bør jeg kanskje vente med å helle pulver oppi, kan melka bli dårlig av å stå så mange timer (den er jo ikke blitt kald, og jeg varmer den ikke opp igjen)!!???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan bli dårlig ja, så jeg hadde villet hatt bare vannet stående i den flaskevarmeren, og pulveret ferdig porsjonert om natta slik at du kan blande den når det trengs.

De anbefaler å lage ferskt for hvert måltid nå, men hvis du lager for 1 helt døgn bør dette stå i kjøleskapet.

Ellers går det jo også an å ha kokt vann stående klart i kjøleskapet, varme dette i mikroen e.l. når det er på tide med neste måltid.

Skrevet

Enig, du bør ikke la den stå der:) Jeg ville ikke latt det stå bare vann der heller. Bakterier stoooortrives i lunkent vann...

Sett det heller ferdigkokt i kjøleskapet, og varm i microen:) Enten om det er bare vann eller ferdigblandet melk:) Men husk at ferdigblandet melk ikke må bli varmere enn 40 grader!

Skrevet

Alternativt så tar du en tørr flask og putter oppi rett mengde pulver. Deretter koker du vann og har dette oppi en termos (som kunn brukes til vann). Når lillegutt våkner blander du alt til riktig temperatur :o) Frisk og fin melk - og du slipper å traske inn på kjøkkenet natterstid. Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...