Gå til innhold

KVALM!


Solskinnsjenta

Anbefalte innlegg

Får ikke i meg annet enn saltstenger og Cola Zero.

Har kastet opp to ganger idag allerede.

 

Noen gode råd til hva jeg kan få i meg som gir litt mer kalorier enn saltstenger?

 

Klarer knapt noe annet enn å ligge på sofaen og se på tv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler med deg!

 

Jeg har vært sykemeldt fra jobb snart i 3 uker, fordi jeg har kastet opp ALT jeg har fått i meg! Begynte å bli ganske dehydrert, og det er ikke bra!

Men det viktigste er jo at du får i deg drikke da.. Spessielt vann :)

 

Alle de gangene jeg har drukket brus har det blitt så surt i magen at jeg har kastet det opp ! Men ellers så er det jo sånn ingefær og slikt da..

Jeg synes toast var veldig godt da, men det kom jo fort opp igjen ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Tre uker med kvalme og oppkast høres ikke fristende ut. håper du blir bedre etterhvert!

 

Skal prøve å komme meg på butikken og kjøpe loff til toast.

Pleier å kunne holde på det når jeg er kvalm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis blitt bedre jeg da :) så du får trøste deg med at det går over etterhvert! Men pass på så du ikke blir dehydrert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig å være konstant kvalm. Kjæresten min fårsto litt mer etter at han var fyllesyk etter et julebord. Da jeg var gravid med førstemann orket jeg ikke spise så mye, men dette svangerskapet er litt anderlese. Kvalm men godt å spise. Er jeg ekstra kvalm tar jeg et glass vann med masse isbiter. Det syntes jeg lindrer litt. Ellers smaker kalde wienerpølser, ristet brød og pasta og popcorn.

Håper det snart gir seg så du får i deg litt mer næring.

Har tro på å ta det med ro, og rug! Og husk også å tenk på at det er et godt tegn og være dårlig.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har holdt meg bra til nå, er i min 9 uke, men de to siste dagene har kvalmen satt inn for fullt..! er heldigvis ikke av den verste sorten med oppkast hele tida, men er ikke noe gøy å kjenne at man vil løpe på badet minst hvert 5 min.. :s

 

føler med alle som har det verre enn meg, og kan og vil ikke forestille meg det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bringebaer saft med isbiter hjelper! (jeg klarer ikke holde paa vannet heller, letter aa holde nede saft)

 

saa gaar det i torre skiver, eller chips, eller rits kjeks eller noe?

 

Kjopte akkurat saanne akupunktur "armbaand" som skal hjelpe mot kvalme....BORTKASTA PENGER!!

 

jeg har gatt ned 6kg pa 1 og 1/2 mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kjekt det der....er sykemeldt på min tredje uke og orker ikke mye annet enn å ligge på sofaen og å sove. Kaster opp alt av væske jeg får i meg, men hvis jeg klarer å spise rett etter jeg har kastet opp + ta en Postafen, så holder jeg det stort sett nede. Postafen har hjulpet meg veldig. Jeg hadde nok endt opp som sit gang - innlagt pga dehydrering dersom jeg ikke tar de. Er ikke mye liv i meg og jeg orker ingenting, men alt er bedre enn å kaste opp absolutt alt og bli innlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at jeg gikk ned 8 kg de første to ukene sist gang...og jammen har jeg ikke klart å gått ned nesten like mye denne gangen...selv om jeg har holdt mer på både vått og tørt...rart det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke gravid (ennå?!) men har jo hatt omgangssyke og kastet opp.. da jeg synes at det er greit å spise druer. ikke fordi det stopper kvalmen noe særlig, men rett og slett fordi det ikke smaker så ille på vei opp igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...