Gå til innhold

gravid i Japan!! ;)

babyphat2

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei tessmama2,

Jeg er gravid i Norge nå, men fødte nr 2 i Tokyo. Det gikk veldig bra! De er så utrolig flinke med bebier, rolige og profesjonelle. Jeg savnet imidlertid noen å prate med mens jeg gikk gravid. Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg klarte aldri å få legene i tale. Jeg hadde i tillegg bekkenløsning og det vet de ikke hva er der nede, så jeg måtte rett og slett klare meg selv der.

MEn selve fødselen og ikke minst oppfølgingen av bebi etterpå var fantastisk. Jeg fødte nr 1 i USA og der var det selvfølgelig mye coaching hele veien. Men også mye støy og bråk. Japanerne er som du sikkert vet nå veldig rolige og kontrollerte og det er spesielt deilig rundt fødselen.

Nå skal jeg føde nr 3 i Norge og vet ikke hva jeg går til, føler jeg... :)

Husk uansett å ta det med ro. Ikke bekymre deg over at du føder i fremmed land. Tenk så mange som føder i Japan! De har utvilsomt hundrevis av ganger mer erfaring der enn hjemme i Norge.

Og du, hvis du holder til i Tokyo kan jeg huske en dansk jordmor som vi gravide og skandinaviske hadde litt kontakt med. Kanskje er hun der ennå? Ta kontakt med ambassaden og spør om de kjenner til noen.

Lykke til!

• 1 måned senere...

hei hei!

takk for svar!

jeg bor paa en militaerbase i Japan.....saa det blir forsaavidt som aa fode i Usa.......samme regler og amerikanere som joebber der :(

angsten kryper innpaa meg for hver dag som gaar!!

Er i uke 24 naa...(!)

hvilken uke er du i og hvilket sykehus i Norge skal du fode paa?

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

etterlyser deg igjen jeg......

Sanno hospital...eg var pa New Sanno hotel i helgen er det d sykehuset som er rett ved der?

Jeg var paa den norske ambassaden paa sondag, hvor vi feiret 17mai med andre nordmenn...

Hort at de beste sykehusene er i storbyene, saa du er sikkert i trygge hender der...eneste er at de er ikke tilhengere av epidural og smertelindring...

Hei, hei! Melder meg, jeg! Bor i Tokyo og er gravid . Men veldig tidlig i svangerskapet enda... Tenkte jeg skulle si hei likevel, er vel ikke alt for mange norske gravide her i Japan så hadde vært hyggelig å få kontakt med dere andre. Skal være her ca tre år (mannen min jobber her) så vil både føde her og bo her en stund med en liten en.

Hei!

Vært her siden januar og bor like ved Yoyogi parken, dvs mellom Shibuya og Shinjuku.

Og ja, jeg var på ambassaden. Tror kanskje jeg vet hvem du er, Jeg så kun en høygravid der :)

Jeg hadde på meg svensk bunad -rød og grønn i tilfelle du så meg.

Hvilket sykehus skal du føde på? Har bare hørt positive ting om det å føde her, så det går nok bra.

Dersom du har lyst på norsk selskap så har jeg nok av tid for å si det sånn...

Annonse

heheh...jeg var kanskje den eneste saa var synlig gravid der ja..

Svensk bunad...hm..tror jeg vet vem du er da!

Det hadde vaert hyggelig aa treffes ja! Jeg toer ikke legge ut paa de lengste turene akkurat naa siden det naermer seg!

Men tror du bor ganske naerme her...den der parken hores litt kjent ut!!

Hvilken uke er du i? Vet du hvilket sykehus du skal paa?

satt akkurat aa saa paa bilder fra den dagen....det var faktisk en til (hoy)gravid der.........men hun hadde paa seg en lang gronn tunika, jeg hadde paa meg en brun topp, og saa var sonnen min (17mnd) og mannen min (den eneste african/american der!! heheh...kan ikke ta feil av det iallefall)

hehhe

gi lyd da! Det hadde vaert veldig hyggeli aa treffes. Dele erfarinegr med det aa vaere i japan, baade det aa vaere gravid og alt annet!

Hei!

Er deg jeg så 17. mai.

Hvor bor du? Kan komme til et sted i nærheten av deg, jeg:)

Er ikke så langt i svangerskapet, uke 6. Så vet lite om sykehus osv enda. Går til kontroll på Seibo Hospital, men akkurat det er egentlig ganske tilfeldig.

Har i hvertfall masse tid hvis du vil treffes, prøver å lære meg japansk, men har ikke skole hver dag.

Jeg bor ved Fussa..vet du hvor det er? Pleier du aa kjore eller blir det aa ta tog?

Det hadde vaert kjekt aa treffes ja..er litt kjent rundt i omraadet her, men stort sett mannen min som kjorer om vi drar langt avsted ellers kjorer jeg rundt her i "nabolaget"

uke 6 ja...spennende, du har maasssse foran deg du! hehe..jeg har(heldigvis) bare 3-4 uker igjen!!

Dette er forste din?

Vil du ha mail adr eller noe?

Kan vi legge det ut her...eller hvordan gjor vi det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...