Gå til innhold

1 gangs gravid og lurer på noe :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare lurer på når livmora kommer over navelen jeg? Er nå i uke 17 og kjenner livmora godt, men det er jo et stykke igjen opp til navelen enda. Jeg skal på ordinær ul om litt over 2 uker og hadde liksom forestilt meg at jeg skulle ha en ganske stor mage da, men fortsatt er det bare en liten kul nederst på magen. Når er det magen begynner å vokse for fullt? Prøver å nyte den lille magen da og å kunne sove på magen, for er sikker ikke bare bare med stor mage heller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg har skjønt at det tar litt tid før livmoren rekker over navlen. - Jeg var på UL i uke 19+2 og da først liknet det litt på mage. Er 20 + 5 i dag og først nå i dag kommenterte sjefen min at jeg har fått synlig mage.. Dvs han sa at enten har jeg lagt på meg masse, ellers så ser det faktisk ut som jeg er gravid... Så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

- Noen blir fort store, andre må vente en stund..

Skrevet

Tror du skal føle den akkurat over navlen når du er rundt 24 uker på vei normalt sett :-)

Skrevet

Jeg er 24 fullgåtte uker og min har akkurat passert navelen.

Skrevet

Jeg var på kontroll i uke 18, da lå livmoren på midten av navlen. Regner med at den nå er over navlen, er 20+4 idag.

Det kommer vell også an på om navlen ligger høyt eller lavt på magen?

Skrevet

Jeg er 16+1 idag og livmora mi var to fingre over navlen da jeg var hos jordmor for en uke siden. Hun kommenterte at den var kommet langt opp, så da er jeg kanskje tidlig ute, eller så har jeg kommet lengre enn jeg tror:) skal på ordinær UL tirsdag om en uke så da får vi vel se.

Har forresten ingen mage selv om livmora er høy, og jeg kjenner den ikke selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...