Gå til innhold

Er det noe sammenheng mellom høy hcg og tidlig kvalme?


susse

Anbefalte innlegg

På fredag tok jeg blodprøve som viste hcg 345. Det var da 14 dager siden siste inseminering. Så i dag er jeg 4+5.

Har jo slitt en stund med små uggenhet men det har sansynligvis delvis vært bivikninger av medisinen. Men nå er det jo ikke bivikninger lenger.

I går og i dag har kvalmen virkelig kommet og jeg brekker meg til stadighet. Har enda ikke kastet opp men det virker ikke som det er så langt unnav. Bare tanken på smør gjør at jeg brekker meg....

Trodde ikke den skikkelige kvalmen kom før noe senere...

Noen som har noen erfaringer og gode råd å kommer med?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det tror jeg. Jeg er gravid med tvillinger etter ivf og ble skikkelig kvalm rundt uke 4. Sist jeg var gravid (med en) ble jeg ikke kvalm før uti uke 6-7. Og var heller ikke så kvalm som jeg er nå.

 

Jeg hadde hcg på over 1000 på rugedag 17 (4+5) og over nærmere 3000 på rugedag 19.

 

Jeg har tatt ingefær-tabletter som heter Urizal (vanlig type, ikke ekstra sterk).De hjelper masse. Og sea-band. Tror også de virker, uten at jeg kan si det sikkert. Begge fås på helsekost.

Kvalmen forsvinner ikke, men blir mye bedre.

Og tror nå at det begynner å snu. Er snart 10 uker.

 

Ett annet råd er å ta det masse med ro. Å presse kroppen er ikke lurt. Da blir du bare verre. Det har du sikkert allerede merket.

 

Masse lykke til!

 

Og husk det går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det, men det kan jo også være at du bare er veldig følsom overfor hcg`et. Tror det gjelder for meg. Er i begynnelsen på mitt andre svangerskap nå (er mellom 7 og 8 uker på vei) og kvalmen er nesten like ille som sist, og har vært det i noen uker nå. Merket kvalmen denne gangen allerede før ikm, og den ble raskt verre. Da jeg tok den positive grav.testen en dag før ikm kom det blå krysset omtrent før jeg var ferdig å tisse...og jeg har jo lest om de som ikke får positiv test før en-to uker etter ikm pga lav hcg-produksjon...så kanskje det er en sammenheng.

 

Jeg er sykemeldt på tredje uken nå, og gjør ikke annet enn å prøve å overleve - sover så mye som mulig og tar Postafen for kvalmen. Mamma kommer opp om formiddagen når jeg er våknet for å lage frokost til meg, for ellers får jeg ikke i meg noe - klarer ikke å gå inn på kjøkkenet uten å kaste opp...slitsomt:o( Håper bare det ikke blir så ille som sist - da ble jeg innlagt pga dehydrering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er sammenheng... I hvertfall ikke på meg.

Jeg ble kvalm 4-5 dager etter EL, og fik ikke positiv test før to dager etter IKM.

 

Var kvalm til uke 12 da, skikkelig. Ble sykemeldt og greier... Tror bare noen er mer følsomme for horomonet, og dermed blir mer plaget med kvalme.

 

Når det gjelder råd.

Spis lite og ofte, hold deg unne fet og "tung" mat. Greide ikke søtsaker heller jeg...

Sov/hvil deg NOK. Jo mer sliten og trett jeg var, jo verre ble det...

Slike "sea-bands" hjalp av og til på meg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! Da ser jeg at det ikke er helt uvanlig at man blir kvalm så tidlig, og på en eller annen merkelig måte er det en betryggelse.

Det skal bli en utfodring å gå på jobb. Skal først på jobb i morgen kveld. Så det blir spennden å se hvordan det går.

Takk for gode råd.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg sleit fryktelig med ekstremt mye kvalme i forrige svangerskap. Fikk vite at det kunne ha noe med hva slags kjønn barnet hadde. Mye østrogen kunne føre til kvalme. Det samme kunne skje dersom jeg ventet tvillinger. Fikk dessuten vite at dersom barnet var blanding av to raser.

 

Jeg fikk jente... og barnet var blanding. - Tror at det uansett vil variere fra svangerskap tll svangerskap. - Venter nr. 4 nå og er gudskjelov ikke særlig kvalm - enda.

 

snart firebarnsmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg testet pos 4/12. Hadde hcg på 408 (dag 14), og her er det ikke et spor av

kvalme.. Så tror dette må være veldig individuelt...

 

Men det er jo litt godt å ENDELIG kunne kjenne at man er

kvalm pga at det ligger et mirakel i magen, da er det liksom

en grei smerte .. Eller??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...