Gå til innhold

Var på GU i dag...

♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver

Anbefalte innlegg

og jeg hadde hatt EL i helgen i følge gynekologen :-). Han virket ikke så veldig fornøyd med størrelsen på den tomme eggsekken, så veldig positiv kan jeg vil ikke skryte av at jeg er... Fikk negativ EL test lørdag kveld, men søndags morgen var den positiv! Nå gleder jeg meg ekstra mye til julaften, men jeg har fått resept på pergokur ettersom vi har vært prøvere i over et halvt år uten hell og fordi syklusen ikke er veldig stabil (varierer mellom 28-32 dager). Ellers så så visst alt bra ut, mye slim i livmoren (noe som var normalt og bra rundt EL), så da får jeg slå meg til ro med det.

Jeg lærte noe nytt hos gynekologen; at EL ofte er "sterkere" på de som har stabil syklus på f.eks 28 dager (det er sikkert noe dere andre prøvere vet). Jeg har jo lett blitt gravid tidligere til tross for ustabil syklus, så håpet om å bli gravid snart er her ennå :-).

Lykke til med juleforberedelsene, deilig sex, EL og graviditetstester før, i og etter jul :-). Håper vi alle er flytteklare (til gravid moden alder), før rakettene går av!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7419881-var-p%C3%A5-gu-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du fikk sneket inn noen runder i halmen i førjulstria da. Får også håpe og tro at legens misnøye er grunnløs, og at du har spiren i boks.

Hva menes med sterkere EL da? bedre egg eller flere? Skjønte ikke det helt jeg. Jeg som deg har alltid hatt syklus som varierer med noen dager, men mellom 26 og 30. Har også blitt lett gravid tidligere.

Trodde ikke egentlig at men regnet såpass forutsigbar syklus som ustabil jeg da...

Venter EL imorgen eller onsdag, så her er vi i full gang med grunnarbeidet til en ekstra julepresang.

Hadde vært fint med en ekstra overraskelse i jula ja, jeg kan vel såvidt rekke det før det smeller....

Ja, vi har kost oss akkurat passe denne helgen; ikke for ofte for å beholde kvalitet og mengde :-)! Jeg må vel innrømme at jeg ikke er sikker på hva han mente med sterkere EL, men jeg tror det er forberedelsen av selve egget det er snakk om ettersom Pergo tas fra dag 5 til 10. Jeg har som oftes positive EL tester (bortsett fra forrige måned), men det er ikke sikkert at EL har vært sterke nok i følge gyn. Når jeg nå skal begynne med Pergo skal jeg måle EL på dag 22-24 for å se om den var bra.

Som du skjønner er jeg rimelig positiv selv om det blir negativ gr.test julaften :-)! Jeg håer selvfølgelig at spiren sitter nå, og erfaringsmessig sett burde den det... for under begge de to forrige graviditetene var jeg hos gyn. og var gravid så tidlig at ikke legen (eller jeg) visste det :-)... om jeg tror på julenissen? Tja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...