Gå til innhold

Hva forteller barna deres i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Min sønn skal begynne i barnehagen til våren, og i den sammenheng lurte jeg på hvor mye private ting deres barn forteller til andre i barnehagen.

Det kan jo bli ganske pinlig hvis de forteller ting som egentlig ikke burde komme ut av husets fire vegger.

Takknemlig for svar.

Hilsen

Fortsetter under...

Hehe.... Det er utrolig hva vi som jobber i barnehagen får høre. Noen barn forteller "alt". Også ganske så intime detaljer. Det er jo bare sånn barn er da, at de forteller om det meste. Men vi tror jo heller ikke på alt vi hører da.

Noe å skjule, siden du er så bekymret? Nei, de forteller nok stadig pinlige ting, men så lenge de lligger innenfor det som er normale familieforhold, vil jeg tro at barnehagepersonalet har hørt det meste før, og at det verste som skjer er at det blir en morsom historie på pauserommet den dagen!

Barn sier mye morsomt, og barnehageansatte er flinke til å ikke ta alt for god fisk. Hvis dere ikke har noe å skjule, så er det ingenting å være redd for. Er det noe spesielt i familien deres, så kan det være lurt å si ifra på forhånd slik at de ansatte forstå hvis barnet sier noe rart. F.eks. vet jeg om noen ansatte som ble litt bekymret fordi en gutt sa noe om "sprøyter" og at "mamma gjør sånn" mens han tok ting mot magen. De var jo redd for at gutten var vitne til noe misbruk av noe slag, men det var jo så enkelt som at moren brukte insulinsprøyter fordi hun har diabetes.

Annonse

Barna forteller alt om foreldre, men når barna kommer hjem forteller barna alt om personalet også :-) he he

Men ofte så kan ungene sitte i små grupper og de har ulike temaer. Feks. en dag snakker de om ting som gjør dem triste/leie, og ting som gjør dem glade. Noen barn kan da sikkert fortelle om foreldre som krangle, slår, aldri er hjemme osv. osv. emn det er nok sikkert de ytterst få for jeg håpe. Mens andre barn blir lei seg fordi brannbilen ble ødelagt. De forteller det meste alt etter hva slag humør barna er i, og hva som påvirker de akkurat er og da....

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...