Gå til innhold

Jeg er litt dum her altså.. men lurer på noe vdr fryseforsøk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm, dette lurer jeg også på...

Jeg trodde ikke de befruktede eggene kunne ligge på frys så lenge som et år, men de kan vel det?

Gynekologen min snakket om måneder, men kan kan jo ha ment 17-18, 20 måneder for det jeg vet... Han nevnte det bare i forbifarten..

Men jeg tenkte etterpå at de kan vel brukes til søskenforsøk etter flere år??

Lure, lure....

Hei.

Raskt svar på noe siden jeg er på jobb.

Fryseforsøk er mye enklere. Hvis hormonene dine er bra, kan du gå i naturlig syklus, og trenger kanskje bare noen progesterontabletter etter innsetting. Slik var det iallefall med meg.

Tror de holder seg fint ett år, men har ikke oversikt over hva de sier der. Mener å ha hørt 3 år men er usikker.

Vi satte inn egg fra i sommer.

Hei Bula!

Du kan ikke gå i fryseforsøk på St.Olav uten hormoner. Dette har jeg (også!!) diskutert med dem...jeg hadde lyst å prøve uten medisiner da jeg fikk bivirkninger...men nei....

Du går på Progestan fra første blødningsdag (1.mensdag) og skal til UL på dag 9,10 eller 11 dag etter medisinstart. Da måler de tykkelsen på slimhinnen - den skal være over 7 mm. Hvis den er det, fakser legen over resultatet til St.Olav og innsetting blir bestemt. Du starter da med Progestan kapsler ca 2 døgn før innsetting. Alt dette får du beskjed om fra sykehuset. Du må fortsette med Progynova og Progestan til du vet med sikkerhet om du er gravid. Er du gravid skal du fortsette med begge deler til uke 10.

Klem

Annonse

Jeg gjekk på progynova og progestan kapsler ved mine frys. Tok omtrent like langt tid som en vanlig syklus.

Jeg fikk ta ul her i Ålebyen for å sjekke at jeg ikke hadde folikler under utvikling og at slimhinnen var tykk nok.

Mye billigere er det også. Jeg har betalt ca 1200kr for medisiner pr gang.

Jeg lurte også på dette ved mitt første forsøk og da sa spl at de eggene er mine så jeg/vi gjør akkurat det vi vil med de. (Innen lovens grenser seff....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...