DiddiDaddi Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Godformiddag jenter! Hvordan har dere det i dag? Ny uke, nye muligheter....hvilke twilightnurk kommer denne uken tro? Dette blir en uvant travel uke for meg, har planer om å møte venninner hver dag - koselig å få gjort det nå både før jul og før termin ) I dag blir det et lite kafebesøk, faktisk med en Bodø-jente jeg har blitt kjent med på Bim. Leste helgetråden, og må bare si til ka-ping at hun ikke skal ta seg nær av anonyme bedrevitere! Det sier jo sitt når noen må gjemme seg sånn bak anonymknappen. Dessuten tar nok denne anonym litt feil...hvis jeg husker rett hva som stod i tråden. Etter å ha sett to små på jobb som var smittet av henholdsvis toxoplasmose og listeria, synes jeg det er et lite offer å holde seg unna potensielle smittekilder de få månedene i livet en er gravid! De færreste blir smittet ja, men det er jo ikke noe vits i å ta noen sjanser? Den fenalårtråden tok jammen av etterhvert... Alle får bare gjøre det som føles rett for dem!
DiddiDaddi Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 11. desember 2006 Hm....se på denne artikkelen....vi får ta oss godt av våre kjære nå den siste tiden ) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1564909.ece
Giggi, venter mai barn Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Hei! Hva mener du med med "etter å ha sett to små på jobb som var smittet av henholdsvis toxoplasmose og listeria"? Jobber du på sykehus? Hvordan var de babyene? Er så redd for å få dette selv om jeg tar forhåndsreglene etter boka.
DiddiDaddi Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2006 Jobber med det ja, men det er veldig sjeldent å bli smittet - synes bare ikke folk skal måtte kalles hysteriske fordi en tar forhåndsregler! Dessuten går det jo bare fint med de få som blir smittet! Jeg har selv vært i utlandet i graviditeten, og holder meg ellers unna det som kan gi smitte, og da er det ikke noe problem ) Du må ikke være redd for å bli smittet!
Giggi, venter mai barn Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Nei, helt enig. Folk har forskjellig måte å være på og reagere på. Takk for betryggende svar. Nå er det bare 3 uker til termin, så det skal nok gå bra.
SpongeBob Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Min JM sier toxo stort sett smitter i utlandet, men at listeria er en absolutt fare - riktignok mest i de første 12 ukene. Sikkert lurt å holde seg unna de verste synderne, ja. Selv spiser jeg masse spekemat, men bare den som har vært frosset ned, og nekter å bruke mer tid og energi på saken. Idiotiske anonyme som er slemme med ka-ping'en vår! Er ellers deilig å være tilbake på jobb igjen, med nedtelling til den magiske siste dagen før jul, som effektivt sett også er begynnelsen på permisjon!!!! Himmel og hav så fort tiden går...
bobby - nr 2 i juli Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Hei, jenter. Jeg har vært hos jordmor idag, og fått målt enda et skyhøyt SF-mål... så nå blir det ekstra UL i morgen på sykehuset. Greit å bli fulgt opp i alle fall. Blir spennende! Nå skal jeg snart på Bim-treff, det blir koselig. Også noen av de nye november-mammaene med babyene som kommer. Synd du ikke bor i byen lengre, ka-ping. Tviler på at det blir noe baby på meg denne uka, har ingen følelse av at noe er på gang. Men man vet jo aldri! Har i alle fall pakka det meste av sykehusbagen nå, samboer begynte å bli nervøs for at han måtte pakke den (og det hadde ikke gått bra...). Ha en fin dag alle sammen!
SpongeBob Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Nei, men hvordan skal du klare deg uten stiletthæler, stringtruser og pølseklype? Har pakket toalettsakene i bagen, jeg, og synes jeg er flink, men så har jeg jo også 6 uker+ igjen. Sikkert to måneder, siden jeg har begynt å instille meg på overtid... Noen som har sett ka-ping i dag? Uvant stille fra damen?
Mille-k Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 Halloen damer. Nok en ny uke og vi er lit nærmere våre nye knøtt. Litt over tre uker igjen på meg. Til termin riktignok. Dette med de anonyme.. er det ikke mange av dem?? Skjønner ikke hvorfor folk er anonyme når de lurer på helt vanlige ting... Greit nok hvis det er noe veldig personlig man vil spørre om (samlivsproblemer, intime spørsmål kanskje.) og man ikke ønsker at kjente skal kjenen en igjen, men det er liksom alle slags spørsmål.. jaja...
SpongeBob Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Nok en fordel med Twilight-tråden, få anonyme her...
DiddiDaddi Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. desember 2006 Godt å høre flere har begynt å pakke bagen....har faktisk gjort klart litt jeg også, enda jeg bor veldig nært sykehuset. Min kjære fikk litt panikk av tanken på ting han evt måtte ordne på egen hånd, så både bag og babyting hjemme er gjort klar nå. Er jo dessuten litt koselig å ordne til sånt )
fikk prins 11.01.07 Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 Hei hei og god madags ettermiddag til dere alle... har vært hos fysioteraputen idag jeg da....bekkenet var ikke såå ille idag, men det er der kan man si.. Jeg har ikke pakket sykehusbagen enda, men burde vel begynne å tenke på det ja...vogna og bilstol er klart...har ikke vasket babytøyet enda...,men bør vel få ut fingern snart...kjenner meg nesten kvalm når jeg tenker på alt det jeg må få gjort fremover..skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til det engang...har jo trossalt ingen hjelp fra samboeren min..hmm...flere som føler seg nøden til å skrike til gubben noen ganger så man ikke står med alt alene????????? hihi..jaja...gleder meg til jeg skla til legen på kontroll på onsdag..sprøtt så fort tiden har gått..kan liksom skje noe når som helst egentlig..
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #13 Skrevet 11. desember 2006 Heisann alle kalve klare fruer ;-) Ny uke,nye muligheter.. Og lønning! Nå skal de siste innkjøpene gjøres.. Må jo nesten begynne å tenke på denne sykehusbagen jeg og..Mangler både slipperser og morgenkåpe. Hvor har de deilige morgenkåper da tro? Idag er det 45 dager igjen (tenk) og jeg er helt i ammetåka. Allerede.Skal stryke de søte babyklærne (ja,vet jeg ikke kommer til å fortsette med det etter ungen er født) , de er jo så skjønne! Så en nyfødt baby på tv her om dagen, fikk helt sjokk,er de virkelig så små! =o) Er redd for at jeg skal miste babyen oppi badebalja når jeg bader den,hehe.. av alle ting bekymrer jeg meg for det! Blir spennende å se om noen føder denne uka da-- Ha en kjempefin rugeuke folkens ;-)
fikk prins 11.01.07 Skrevet 11. desember 2006 #14 Skrevet 11. desember 2006 noen skrivefeil her og der gjør da ingenting..hihihi
SpongeBob Skrevet 11. desember 2006 #15 Skrevet 11. desember 2006 Tar meg i å gå og kikke på små babyer, jeg også - er det rart vi blir verpesjuke?
DiddiDaddi Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #16 Skrevet 11. desember 2006 Veldig stille fra ka-ping i dag....men det var vel kanskje i dag hun skulle til jordmor, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet ) Skal lite til nå før vi andre blir mistenksomme...hehe!! Kan jo si ifra med det samme at jeg har diverse venninneplaner resten av uken, så selv om det kommer få innlegg fra meg, er nok sikkert ikke mer spennende enn lite tilgang til pc )
SpongeBob Skrevet 11. desember 2006 #17 Skrevet 11. desember 2006 Bare si fra om jeg skal gå helt i hønemormodus og sende sms for å sjekke status hver gang du ikke har latt høre fra deg på noen timer... Sitter jo og tar meg i å ville melde til ka-ping, og det selv om jeg godt vet hvor irriterende det er når alle bare MÅ sjekke ståa!
DiddiDaddi Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 11. desember 2006 Hehe....koselig med noen hønemormeldinger også da ) Har måtte tøyle meg selv skikkelig noen ganger når jeg vet venninner er på termin/over termin, og jeg ikke har sett dem på msn...er ikke noe særlig å bli mast på tipper jeg. Babyen kommer når den kommer, og da gir en jo stolt beskjed )
Hanne og jentungen Skrevet 11. desember 2006 #19 Skrevet 11. desember 2006 Sukk...jeg klarer ikke holde tritt med dere lenger...
konvall Skrevet 11. desember 2006 #20 Skrevet 11. desember 2006 Hoppla damer.... I dag har jeg vasket hus, bakt det 7 slaget, gått lang tur, støvsugd og skiftet på sengene......Tror du det hjelper..... neida...ikke en eneste kynner, men et rent hus i det minste... åhhhh... jeg vil ikke ha en unge tett oppunder jul, vil være oppegående på juleaften.....tror ratt jeg skal avlyse jula i år.... blæhhh... ikke lei i dag nei.....godt å høre dere er oppegående og i form... er en liten trøst at det ikke bare er meg som venter.... synes jeg skriver gratulasjoner hele tiden her inne nå....vi høre i morgen.....
SpongeBob Skrevet 11. desember 2006 #21 Skrevet 11. desember 2006 Beth: Hjelp - så mye har jeg vel aldri gjort på en dag i ikke-gravid tilstand engang! Må du huske å samle krefter til ungen tross alt skal ut, da... Hanne: Synes du har gjort din innsats for en stund, jeg - kos deg med tuppa og nyt "unntakstilstanden" barseltiden tross alt skal være! Knotten er i seng, jeg har funnet fram en god bok og et stort glass skummetmelk og skal kose meg skikkelig. Himmelsk å være hjemme, må jeg si - bare så synd det ikke er noe bra på tv mandagskveldene... Eller har noen noe godt tips?
DiddiDaddi Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #22 Skrevet 11. desember 2006 Jeg gjør alvorlig lite i forhold til andre her ihvertfall....jobber jo ikke engang! All ære til dere! Har vært å handlet nå, og må ha meg en pause før jeg setter inn fra oppvaskmaskinen... ) Sponge: som mandagstv kan jeg anbefale Wallander - super krim på tv! Bare synd 1 episode gikk forrige mandag da, men du kommer sikkert raskt inn i det. Det går Wallander hver mandag nå, liker krim jeg )
DiddiDaddi Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #23 Skrevet 11. desember 2006 Åja, sponge, en ting til: kunne ikke se noe i Dagbladet, så kjøpte ikke...tok bare en rask kikk da, men er ganske sikker på at artikkelen ikke var i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå