Mathoka Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 I går hadde farfar til gutten min bursdag, og hele familien var samlet der. Lillegutt satt i sånn gammel høystol som man kan sette ned slik at han får undersiden som bord. Så sa svigermor: "bare han får en tresleiv å leke med nå, så blir han storfornøyd". Jeg svarte at lillegutt ikke synes det er så moro med sleiver, at de fort blir kjedelige. Har nemilg testet ut dette noen ganger. To min etterpå kommer hun md sleiva og sier: "mamma sier du ikke synes det er noe gøy med sleiv, men vi får se..." Så irriterende at hun måtte sjekke selv, ikke kunne høre på meg...sånn er hun med alt. Klager veldig over at lillegutt ikke får is, krem o.l, og sier "stakkars deg, får du ikke smake du da...dumme mamma..."... Vel,vel...lillegutt lekte med sleiva i fem min, så var den kjedelig, men jeg sa ikke noe, ikke hun heller da...Vil jo ikke bli uvenner med henne, men er irriterende at hun alltid "vet best"...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Slik vil nok alltid svigermødre være - de vil alltid vite best. Jeg har selv hatt mitt "dumme svigermor"- innlegg. Da fikk jeg i svar at jeg måtte få bein i nesen og klare å si min mening med stor røst. Best svaret jeg noen gang har fått:) Min situasjon var litt mer "alvorlig" enn din, men etter å ha fått en utblåsning kjenner nå min svigermor sin plass. Om min svigermor hadde sagt "dumme mamma" til min sønn hadde det vært på hodet ut.
Mathoka Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2006 Vel, er ikke mest alvorlig dette her nei, men bare litt irriterende =) Skal jo ikke bli uvenner, så foreløpig sier jeg ingenting, men når lillegutt blir litt eldre og begynner å forstå mer da må hun slutte med det...han er 7,5 mnd nå...
ღneneღ Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Prøv å kalle henne "dumme farmor" tilbake en dag...så ser hun hvor lite koselig det er!!! Jeg frykter også at mine svigers kommer til å ville gi lillegullet altmulig av søtsaker, is og brus, men den skal vi da få være to om! Og jeg kommer ikke til å like å bli kalt dumme mamma!!!! Det er noe rart med svigerdatter- svigermor forhold...det virker som om det ofte er litt på skakke....men,men
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Svigermor vet alt:) Har gjort dette før, osv.. Irriterende, ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå