Gå til innhold

ser på den linken under her, med hvor mye babyene deres vedide ved 6 uker, og da lurer jeg litt på hva de veide på vektkontroll FØR seks uker... for min veide bare

Anbefalte innlegg

Skrevet

3280 på den, veide 3320 ved fødsel.... skal de egentlig ha godt opp da også... hs sa ingen ting sa jeg tenkte det var vanlig å gå ned jeg-.---

Skrevet

Hei, ved fødsel veide min 4270

Etter tre dager veide han 3750 ( ned 520 )

Etter en uke veide han 4180

Og etter to uker veide han 4730

6 uker veide han 6020

Skrevet

hvilke kontroll er det du tenker på? datteren min var 3220 når hun ble født og 3030 når vi dro hjem fra sykehuset (da var hun 2 dager). så var vi på kontroll når hun var 5 dager og da var hun 3300. er det denne du tenker på? da var hun å tok blodprøve osv... jordmoren som veide henne da var helt i sjokk..kunne ikke skjønne at hun hadde gått opp så mye..fordi det var ikke vanlig å komme forbi fødselsvekten så fort sa hun...

Skrevet

Min jente gikk ned 300 gr, gikk sagte oppover, men det var ok

Skrevet

Lillegutt tok igjen fødselsvekten etter 12 dager, tror dette er cirka gjennomsnittlig tid.

Skrevet

mamman til gulljenta...

vi skulle på en vektkontroll på helsestasjonen etter at vi kom hjem, men før seks ukerskontroll...

fødsel 3320

hjem fra sykehuset fire dager gammel 3050

tre uker 3280

hun er ikke seks uker enda så jeg vet ikke hva hun veier nå.. er så spent,,,,

Skrevet

Det varierer ganske mye hvor lang tid det tar å nå igjen fødselsvekten. Noen bruker flere uker. Ikke stress med dette hvertfall:) Og du kan jo dra til helsestasjonen å veie uten avtale også, hvis du lurer. Ofte gjør dette godt for mor, slik at man vet, eller evt kan korrigere.

Skrevet

hei

Jeg bare lurer på hvorfor dere er så opphengte i dette? Ungene får da profesjonell oppfølging og alt er sikkert normalt. Det tror ihvertfall jeg, om ikke hadde dere blitt tatt tak i!

Og når det kommer til vekten kommer det jo ann på hva fødselsvekten var da...., og fødselsvekten kan jo også ofte komme ann på når man føder; for tidlig, til termin eller på overtid.....

Skrevet

oki.. jeg var ikke på kontroll på helsestasjonen før 6 ukers kontrollen..men veide henne etter 2 uker eller noe..men bare for å sjekke selv. som jeg sa over så ble jordmoren helt satt ut nesten når hun veide datteren min, og deretter spurte hva fødsels vekten hennes var... for hun hadde nesten ikke vært borti noen som hadde tatt igjen fødselsvekten sin så fort... datteren min sugde veldig i puppen og jeg fikk melk allerede når hun var 1 dag... så er nok derfor.... det er nok ingen fare skal du se!;) og er du veldig nysgjerrig (som meg) så kan du jo bare ta en tur på hs å veie henne selv..det har jeg gjort mange ganger med datteren min... husker hun tisset utover hele vekten første gangen..hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...