Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Del Skrevet 11. desember 2006 Vi tenkte det kunne være koselig å kalle opp, men finner liksom ikke noen navn som vi da virkelig liker! Kan du hjelpe oss? Jente: Grethe Kristi Magnhild Stina Elise Gunhild Ingeborg Britt Karin Ellen Aslaug Åsne Berthe Jente: Jan Terje Toralf Einar Martin Gunnar Ole Truls Emil Hans Erling Otto Andreas Æsj, var det egentlig noe bra? Skal jo ikke kalle opp for enhver pris... Denne gangen får vi jente da, og liker navn som Selma, Vilma, Vilje, Tiril, Linde, Vårin og Embla. Sambo har Vårin som favoritt og jeg bare ELSKER Embla for tida! Hva synes dere om den saken?!?! Ble masse det her... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kardemomme Skrevet 11. desember 2006 #2 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei! Skjønner deg godt. Synes ikke oppkalling alltid er det beste alternativet heller. I min familie er de fine navna allerede tatt i bruk av andre. Kommer nok uansett til å bruke "nye" navn på mine eventuelle unger.... Av navna på lista liker jeg best Ingeborg Gunhild Karin Åsne Einar Men du nevner jo Embla, Vårin m.fl... Disse navna er jo utrolig fine. Ville nok valgt et av dem hvis jeg var deg...Ingeting galt i å lage en helt ny navnerekke i familien som kanskje andre vil kunne følge i fremtiden... Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokolademams Skrevet 11. desember 2006 #3 Del Skrevet 11. desember 2006 Huff. Ble helt svett av den listen der. Det er jo bare helt utrolig kjedelige navn. Ikke kall opp barnet etter noen av dem. Finn noe nytt. Embla er kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #4 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei! Hva med: Ena- Etter Einar Hansine- Etter Hans Emily- Etter Emil Bertine- Etter Berthe Ella- Etter Ellen Anna/Anne/Andrine/Andrea etter Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #5 Del Skrevet 11. desember 2006 Hva med Vårin Elise eller Vårin Andrea eller Embla Ingeborg? Også kan du jo kalle henne Martine etter Martin el Bertine etter Berthe og Andrea etter Andreas! Det er jo kjempesøte navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #6 Del Skrevet 11. desember 2006 Av jentenavnene som er oppkalling, synes jeg Elise, Ingeborg, Ellen og Åsne er ganske fine. Flere av navnene kan jo også lages en litt annen vri på, men fortsatt telle som oppkalling. F.eks. Kristi - Kristine, Karin - Karine/a eller Katrine/a og Ellen - Ella. Du kan jo også kombinere noen av de andre navnene du foreslår, sammen med et oppkallingsnavn. F.eks. Selma Kristine eller Vårin Katrine. Av guttenavnene, kan disse "skrives om" til jentenavn Martin - Martine Emil - Emilie/a Andreas - Andrea Særlig Andrea er fint, synes jeg. Kanskje Vårin Andrea kan fungere? Alt i alt synes jeg Embla, Ingeborg, Ella eller Andrea er de fineste navnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #7 Del Skrevet 11. desember 2006 Ingeborg og Ellen er nok de eneste av jentenavna som jeg syns var brukbare av de som var oppkalling. Ellers så er: Vilje og Embla fine navn Av guttenavnene er Martin, Emil eller Andreas de jeg ville valgt av de alternativene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamseeeen Skrevet 11. desember 2006 #8 Del Skrevet 11. desember 2006 hei, hei... synes det var mange kjæmpe fine navn og orginale... hvorfor kalle ungen sin noe alle heter?? disse navna du hadde på listen din er mye finere enn f.eks: emilie, victoria, isabelle, silje, emma, sofie... tobias, mathias, kevin, ruben osv...disse navna er rett og slett kjedelige! dette er min mening... jenta mi er oppkaldt etter tippoldemora si Levie... å tuppa i magen skal hete Tora etter oldemora si=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janus-guttemamma Skrevet 11. desember 2006 #9 Del Skrevet 11. desember 2006 Embla Margrethe (grete og magnhild) Vårin Ingeborg Vårin Martine (Martin) Vårin Andrea (Andreas) Selma Oline (ole) Bare noen forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 11. desember 2006 #10 Del Skrevet 11. desember 2006 Trur Embla og Vårin er litt "tidsriktige" el for å være ærlig, litt for poppis... Syns Ingeborg, Åsne og Stina Elise var kjempefine og ikke overpopulære. Ellen og Gunhild er også navn som aldri går helt av moten, men som ikke bæres av for mange. Guttene: Einar og Erling ønska jeg også, men ikke mannen min. Ole, Toralf, Truls og Terje også veldig fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå