___ Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Den siste uka har jeg tre ganger endt opp med helt regelmessige kynnere. Den ene gangen varte det bare i 2 1/2 t med 6 min mellom mens de andre varte det i over 6 timer med en gang 4 og en gang 6 min mellom. Desverre ble det ikke noe mer av det og de ble aldri skikkelig vonde. Er det vanlig å ha det sån? Hadde ikke det med nr 1. Jeg har foresten 2 uker til ermin.
Moniken, mamma til 3 Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Tror de kaller det maserier når det aldri blir skikkelig vondt og når det ikke går over til virkelige rier. Og ja, jeg tror dessverre det er ganske vanlig. Sorry..
___ Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2006 Takker. Når jeg ser på listen over ting som bør gjøres før fødselen (og jul) er det nok like godt at det drøyer en stund til ;-). Greit å høre at det er ganske vanlig. Da trenger jeg i hvertfal ikke bekymre meg for at det er noe galt. Har lest om masserier, men har aldri tenkt på at det kunne være det jeg hadde. Litt treg muligens :-P
Moniken, mamma til 3 Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Jeg vet ikke at det er det, altså. Kan jo hende det bare er kynnere... For å være helt ærlig så er jeg ikke sikker på hva som er forskjellen mellom kynnere og maserier. Gro Nylander skriver følgende om kynnere: "Kynnere går vanligvis over etter kort tid, spesielt dersom du legger deg ned og tar det helt med ro. Normalt utgjør kynnere bare nyttig livmor-trim og oppstår spontant. De kan også provoseres frem av energisk fysisk aktivitet, av bryststimulering, av mannens sædvæske og av kvinnens egen orgasme. Problemet er bare at det kan rier også! Rier får livmorhalsen til å åpne seg, men det blir jo ikke tydelig før de har vart en stund. Så dersom kynnerne blir uvanlig kraftige og varer lenge, kan det være lurt med en sjekk. (...)" "Så sant du er i tvil er det ikke det store som skjer" og om maserier: "Det betyr at sammentrekningene ikke er spesielt hensikstmessige ennå. Livmoren trener fortsatt."
___ Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2006 Ja, ja, da er jeg vel omtrent like klok :-). Det er vel enkelt og greit sån at man ikke kan vite hva det er, før det blir skikkelige rier. Da vet man det. Alt annet kan man egentlig overse. Hadde vært greit om tegnene kunne vært laget litt tydeligere. Tror jeg får skrive et klagebrev til produsenete.
Moniken, mamma til 3 Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Kan du samtidig klage på alle disse tulleplagene som ikke gjør noen nytte? Som vann i kroppen, kviser, halsbrann etc. etc.
___ Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2006 OK. Hva slags kompensasjon skal vi kreve?
Moniken, mamma til 3 Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Den må bli saftig. Regner med at plagene skyldes en produksjonsfeil, og da må vi få erstatning for tapt livskvalitet, og for tort og svie. En smertefri fødsel synes jeg er minimum. Evt kan de slenge på et opphold på spa Trenger det nå, nemlig.
dimoren Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 Hei Poamin. Som en liten "trøst" kan jeg jo si at gutten min kom 2 uker før termin... Siste uken før vannet gikk hadde jeg mye kynnere og menssmerter.. Kanskje h*n ikke igdder å vente lenger? Klar for julepresangene sine, for eksempel..? Lykke til!
Vifikkiaugust Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har hatt mye kynnere lenge, men spesielt i går kom de tett og var ganske korte. Men siden de ikke er spesielt vonde, så er det vel ikke noe å bry seg med, -eller? Er vel maserier dette da kanskje. Håpe det er slik som hun over her skriver, at det nærmer seg raskt fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå