Gjest Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 ser mange har vært hos legen/ fått gu, er dette vanlig? skjer det på hs? må man gå til legen selv? noen som vet hva som er vanlig praksis i oslo?
Bromelia Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Når du har født og kommet hjem så ringer du legekontoret og sier ifra at du har født, og at du skal bestille time til 6 ukerskontroll. Da bruker du den legen du brukte under svangerskapet.Det som skjer på denne kontrollen er at de sjekker urin, så ta med urinprøve, og så tar du gu. Ikke så veldig gøy, men må man så må man... Det er for å være sikker på at livmoren har trukket seg sammen etter fødselen, og utviklingen av sår og rifter o.s.v. 6 ukers kontrollen er for din egen del.... Mens det som skjer på helsestasjonen har med barnet å gjøre...
Tiddelidu Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Legen spurte meg om jeg hadde hatt magesmerter eller vondt lukt nedentil etter fødsel. Jeg fikk resept på prevansjon. Ingen gu (siden alt virket greit, og jeg sydde ikke), ingen urinprøve..
Tiddelidu Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 En ting til: jeg bare ringte til legesenteret og sa jeg skulle ha 6 ukers etterkontroll av meg selv,så fikk jeg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå