Gå til innhold

En liten "utblåsning"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få ut litt "steam" her... Jeg blir så utrolig irritert på svigers! Og da spesielt svigermor... Hun spør om de merkeligste ting ang. babyen, som feks. hvor ofte jeg ammer h*n, og hvor lenge jeg da sitter hver gang jeg ammer. Dette er jo ting jeg egentlig ikke helt holder styr på selv, ungen får jo mat når h*n er sulten og får spise seg mett hver gang. Jeg skjønner ikke helt svigermors interesse for dette...

Videre maser hun om når babyen skal begynne med annen mat, når h*n knapt har rukket å bli 3 mnd. Og når jeg da svarer at jeg har tenkt å prøve å fullamme til rundt 6 mnd, ler hun nesten av meg og sier at da skal jeg få det bale...at jeg da ikke kommer til å få gjort annet enn å amme hele dagen.

Hun er også superbekymret hele tiden for ting som kan skje med babyen om jeg er uoppmerksom.... Hun har feks. sagt at jeg kanskje skulle vurdere å stelle på gulvet, slik at h*n ikke faller ned fra stellebordet. Jeg følger da med! Og har alltid en hånd på ungen. Og som om jeg gidder å ligge å krype på gulvet blant bleier og kluter....!!!

Og når jeg og mannen stolt forteller at nå har babyen begynt å løfte hodet godt opp fra gulvet når h*n ligger på magen, får vi bare til svar at; Ja, nå må dere følge ekstra godt med! Slik at h*n ikke "ruller avsted"... Og hun går også rundt å bekymrer seg for at jeg skal falle i trappen (i huset vårt...ja sånn trapp som ca. annenhver husstand har...en helt vanlig furutrapp, uten noen krumspring og andre ulumskheter!) når jeg bærer ungen.

Hver gang vi er på besøk hos dem, er det jo selvfølgelig for at de skal få treffe nurket vårt. De er jo blitt besteforeldre og selvsagt stolte! Men når vi da skal til å gå, sier hun alltid til babyen (altså til oss) at h*n må komme oftere på besøk... Vi er der minst en gang i uken, om ikke to... Jeg makter ikke å komme oftere...Vi har da andre ting å ta oss til i hverdagen, og andre som også vil ha besøk av oss og babyen. Jeg synes at det er dårlig gjort si at vi kommer for skjeldent!

Det er kanskje meg som er litt hårsår, og tar ting som blir sagt på en litt feil måte. Men samtidig er jeg litt lei av å gå rundt å være irritert inni meg!

Phu!!! Det ble jammen meg langt dette her, men det var godt å få det ut og...hehe! :)

Skrevet

Ååhh...det var deilig det kan jeg tenke meg eller hva?? Følte nesten at jeg leste hele innlegget i en eneste settning ;o)

Hakke noe tips til deg jeg altså,mine svigeforeldre bor i Thailand så jeg ser dem veldig skjeldent.....

Uansett så håper jeg det bedrer seg for deg,for det der hørtes slitsomt ut!!!

Skrevet

Skjønner godt at du er frustrert. Og det er bra å få sette ord på frustrasjonen!

Skrevet

hehe..det at hun sier at "dere" må komme oftere, trenger ikke være ment på ordentlig. ofte er det bare noe man sier. som du sier selv, dere har andre ting å gjøre. og når det gjelder det andre; på seg selv kjenner man andre..hehe..;O)

Skrevet

I hear u sister!

Har en fabelaktig svigermor i grunnen, men noen ting gjør meg sprø!!!

Ikke gi babyen min på 5 mnd is da, kjerring! Hun lukker ørene og gir likevel. Jeg må bli skikkelig sint før hun bryr seg. Nå har hun kjøpt babymiddag til han også. JEG skal gi middag når jeg føler for å begynne med det! Men hun finner vel frem purreen når pappa har med lillegutt på besøk en lørdags formiddag mens jeg sover ut hjemme.Han har fått STRENG beskjed om at han ikke skal ha. Det mor ikke vet har hun vel ikke vondt av, kommer svigermor til å si og pappa er likegyldig til om han spiser litt middag. Men jeg kommer til å se på bæsjen hans om han har spist noe annet enn mm og grøt.

I tillegg så skal hun være med på de fleste avgjørelser ang vugge, klær, amming osv! JEG BLIR SPRØ INNIMELLOM.

Men husk at hun bare vil dere det beste og synes nok at det er fantastisk å være bestemor. Vi skal jo være glad for at de bryr seg om oss.

Det er vel ikke bare å bare å være farmor heller. Mormor har jo som oftes best kontakt med mor og barn. Det kommer seg nok!

Skrevet

ja svigermødre knan være noe herk. Min vrir alt til noe negativt! Unasett hvor positivt det måtte være blir det galt når hun svarer igjen. En hel dag i jula i fjor klarte hun å sitte å kritisere meg - det jeg gjorde, ikke gjorde, jobben/yrket mitt, matlagingen min - naboer det var noe feil med, også satt hun der i tillegg og nærmest forgudet seg selv og datteren sin som er såååå flink på jobben sin (som er omtrent det samme som min...) Jeg kom aldri til å bli noe god i jobben min om jeg bare jobbet 50 % nei.

Og når babyen ble født i januar gikk det minst to mnd før hun så barnebarnet... da kledde faren på ungen og gikk opptl nabohuset hvor hun bor!

I sommer fikk hun prestert å si hvor tragisk det var at mellomstemann var blitt flat i bakhodet (er litt flat ja, men syns jo omtrent ikke - man må faktsik vite det får å se det!) - ja stakkars liten sa jeg da - tenk at han ikke ble fullkommen! Da svarte hun at når jeg ble eldre kom jeg til å se ting annerledes! Håper virkelig ikke at jeg blir så overfladisk at jeg bryr meg om uvesentlige ting!

Og nå når jeg hadde pusset opp og guttungen ba henne komme å se var kommentaren_ "å så hvitt!! - det skjærer i øynene!. Jeg har aldeles ikke maly hvitt - det er caffe latte! Lyst ja- mot for de gamle mørke treveggene og de tragisk mørke brune døren. Nei Jeg skulle vel hatt det som da hun bodde her. Det vet jeg at hun mener - for hun sa en gang hun skulle bake her at jeg måtte da ha tingene mine der hun hatt det! (ikke min ide at hun skulle bruke mitt kjøkken!)

så godt å høre at ikke bare jeg har ei forferdelig svigermor.... anonym nåja....

Men svigerfar er en toppers kar!

Skrevet

Hehe, omtrent akkurat som jeg skulle skrevet det selv :oD

Min maser også om grøt, har gjort det siden han var 3,5 mnd ca. Jeg har også gitt beskjed at han skal få hvis han vil ha når han er 6 mnd, men da sier hun bestandig "ja, rundt 5 mnd er bra" - ARGH, så irriterende! Og hun blir sur hvis hun ikke får sett han mer enn en dag i uka. Som nevnt ovenfor har man jo masse å drive med, og dagene går rimelig unna når man steller med disse små.

En ting til med svigermor som tok kaka her for et par uker siden, var når vi var oppom på middag.. Da hadde hun funnet fram den gamle stolen sambo brukte da han var liten, og satt fram til veslegutt. Han var bare 4,5 mnd, langt fra moden til å sitte slik! Da jeg sa det ble hun nesten helt forfjamset, og jeg måtte spørre hvor gamle heenes barn var når de brukte en slik. Da måtte hun innrømme ca 6 mnd.. Hehe :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...