Gå til innhold

dusteting en kjøpte til beibisen før h*n kom til verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, jeg tror jeg led av ekstremt redebyggings-instinkt under svangerskapet. Skulle tro jeg skulle føde og bo i indre del av Finnmark, eller at en pandemi var forventet i nærmeste fremtid, for makan til hysterisk handling... muahahaha;-D

Eksempler:

- kam og hårbørste

- mandelolje i tilfelle skurv

- drøssevis med shampoer, såper, salver o.l. Som nesten aldri har blitt brukt...

- X antall sengetøy til 450 kr stykk (tenkte de i barnebutikker var uten lumske stoffer i tøyet. Jadajada)

- 2 vogner, pluss en vi kjøpte etterpå

- ammepute

- sklimatte til badekaret på føden, samt bærbare høytalere til å høre på musikk med under fødselen *ler meg ihel* :o

Noen andre som har fått en overdose hormoner og vært på overdreven shopping?

Skrevet

haha, sklimatte, den hadde jeg ikke tenkt på!!:-D Ellers var det noen lure kjøp som ikke har blitt brukt ja... Ammeputen har ikke vært særlig brukt feks. Kjøpte mye i str 56 og ettersom det var en utrolig varm sommer her ble masse klær bare lagt bort uten å ha vært på engang.

Skrevet

Jeg kjøpte for lite av det meste jeg da. Måtte sende besteforeldrene ut og kjøpe klær i strl 50 (alle sa at å kjøpe strl 50 var å koste bort pengene), måtte kjøpe handduker, kremer, oljer og det meste annet man trenger. Og da hadde vi handlet alt vi skulle ha før fødselen... trodde vi!

Skrevet

Kjøpte utrolig mye ubruklige klær, blandt annet en haug med nusselige gensere. Fulstendig håpløse og de aller fleste er nok ubrukte selv om hun har vokst i fra dem for lenge siden. Ammeputen min er jeg veldig glad i selv om jeg ikke ammer. Veldig god å bruke når vi skal gi mat, snuppa får så fin støtte av den. Til og med pappan bruker den...

Skrevet

en ting jeg kjøpte for lite av var gulpekluter!! Og t-skjorter til meg selv for å skifte etter gulping. Kjøpte tre ammetopper før fødselen, det var bortkastede penger. Fikk aldri til det systemet, så brukte bare vanlige t-skjorter.

Skrevet

Hettegensere til babyer er ihvertfall oppskrytt! Kjøpte flere av de og skjønte først når man prøvde dem på at hetten kun er i veien!

Skrevet

ammeputen har vi forresten fått brukt- til å fylle inn glipen mellom veggen og dobbeltsenga, slik at minsten ikke kan dette nedi der. Flaks at jeg passet på å velge mønsteret på den nøye og betale 300 for den, hehe.

Skrevet

He he...artig å se hva dere andre har kjøpt...og ikke brukt ;-). Skimatten...den var god ;-)...hihi.

Jeg kjøpte:

- "design"kosedyr som ikke går å suge på

- zinkpasta og shampo

- tåteflasker (ikke blitt brukt før hun begynte å få mat rundt 4 mnd)

- vannvittig spilledåse i form av en sommerfugl i plastikk som beveger vingene langsomt og spiller nifse melodier, til å henge på sprinkelsenga. Ble fort montert vekk igjen...(denne var det pappaen som kjøpte, hi hi)

Skrevet

Hehe...dett var morsomt!

Ja det har blitt en del dusteting her i gården og:

-Ammepute (hvem klarer å bruke en sånn en, og som de kulene inni bråker midt på natten da)

-Ammetopper (puppene mine er for store til å komme ut av de små hullene på H&M sine ammetopper...)

-Badestol (det ble bare grining og klumsing når lillegullet skulle "sitte" i den)

-En haug med tåteflasker...smal hals, vid hals, liten og stor. (hun NEKTER å ta flaske)

-Steriliseringsutstyr til alle flaskene

-Utallige bodyer med korte ermer... litt dumt når man får vinterbarn :)

Tja... var det mer da? ;)

Skrevet

Ammepute - fikk den ikke til

Brystpumpe(faktisk kjøpt etter fødsel) - brukt en gang

Det var det jeg kom på nå. Sikkert mye mer egentlig.

Skrevet

he-he, kjenner meg igjen der ja!

- shampoo, såpe, oljer,salver som aldri brukes

- kortermede bodyer

- klær i str. 50 (han var 53 cm da han ble født)

- ammepute

- brystvortekrem (bruker den på leppene da)

- smekker (ikke brukt ennå, men det kommer jo..)

- tøybleier (den planen gav jeg opp fort, he-he)

- antrekk til stranden (tenkte den nyfødte skulle rett på "beachen")

For ikke å snakke om at jeg pakket om sykehusbagen ørten ganger og kjøpte morgenkåpe, treningsbukse, ny pyjamas og hadde diverse småkremer, shampoo og slikt til å ha på sykehuset (jeg fødte 15 dgr. på overtid, så hadde mye tid til dette), men jeg endte opp med å være bare noen timer på sykeh., ville hjem med en gang og fikk ikke brukt noe av det greiene..ha-ha

Jeg lastet også inn masse avslappende musikk på i-poden for å høre på under fødselen, yeah right

Skrevet

Jeg kjøpte Puma-sko til 400 kr, de var jo bare sååå nydelige synes jeg. Hatt de på en gang, men de bare falt av. Var ikke noe behagelige. Og nå er de for små..

Og ti tusen forskjellige smokker.. Ikke en hun ville ha!

Skrevet

Det er ikke helt klokt hvor latterlig mye penger vi har brukt på bibben vår! Og en del ting blir ikke blir brukt i det hele tatt.

-Ammeputen er god å ha i sengen når jeg skal lese...

-Ammmepumpe, eletrisk. Brukt to ganger, håndmelker heller.

-Flasker. Har kjøpt en haug, bibben hater flasker og nekter å drikke av dem.

-Steriliserings-sett til flaskene (mikroovn). Aldri brukt!

-Regntrekk til vognen til 600 spenn. Stivt og stort og vanskelig å pakke sammen.

-Flere typer ammeinlegg i ull. Bruker kun en type.

-Møkka stellekommode fra Jysk! Pen og praktisk men faller fra hverandre! Har hørt andre klage på den samme.

-En vugge som svigermor kjøpte. Synes den er stygg, ble kun brukt noen få uker.

-En babygym till gulvet. Er helt uintressant.

-Alt for mye klær. Noe ble aldri brukt før det ble for smått.

Sikkert en haug med annet også som jeg ikke husker i tåka!

Shopping til babyen er alt for gøy!

Skrevet

Hmm.. Jeg ammet kun litt over en uke , men alikevel er ammeputa SUPER!! Når jeg hadde han på fanget når han var helt bitteliten så sov han på den :) Elsker den puta! Brystpumpa hjalp til å amme litt lenger så den kan jeg vel heller ikke klage på .. Selvom den blei brukt kun 1 uke.. Babybjørn bæreselen derimot.. Bortkasta.. Fikk den av svigers , men det var vi som virkelig ville ha den.. Blei brukt 5 ganger kanskje.. Kjøpte heller ikke for mye klær , men gensere i str 50-56 er VELDIG unødvendig.. hehe.. Det er olabukser å..

Skrevet

Hei ett tips til bruk av ammepute:

Når barna bgynner å sitte er de litt ustø i begynnelsen, da tar du ammeputen bak ryggen, så får du ståtte både bak og på sidene.

Jeg elsket min ammepute, men min baby var over 4 kg når han ble født og 6 kilo etter 6 uker, så jeg hadde god bruk for den!!!

Jeg er vel kanskje en av de få som har hatt bruk for alt jeg har kjøpt :D:D:D

Skrevet

Hihi, mange gode kjøp her. Jeg var faktisk!!! (for en gangs skyld) sparsommelig, og hadde tydeligvis lest en slik tråd før, så få kjøp som er bortkastede. Men det som er helt tåpelig som jeg har kjøpt er Libero såkalte vaskeservietter. De tåler jo ikke vann!!!!!!!!!!!

-Dum og liten, men heldigvis billig ammepute fra kid. Egner seg best som pute.

-Store truser til meg selv (store nok til gigabind), skulle tro renselsen skulle vare i måneder, haha........

Ellers kjøpte jeg masse ting brukt av søsteren min, hun ville tømme loft og kjeller, så fikk med masse rart jeg ikke trenger på en stund enda. Ikke bortkastet, men man mååååååååå faktisk ikke pusse opp spisestol til baby før den er født;)

Skrevet

jeg har stortsett brukt alt jeg har kjøpt egentlig... den liggestolen til å bruke i badebaljen er jo bare helt genial!!!! datteren min bruker den enda..selv om hun kan sitte og det blir litt trangt med liggestolen..men hun koser seg mye mer i den..;)

jeg kjøpte masse hvite klær før hun ble født siden jeg ikke visste hvilke kjønn jeg fikk.. men jeg brukte dem nesten ikke... ville jo ha rosa på henne..;)

Skrevet

Angrer dyre strikkede sett jeg kjøpte etter bestilling. De er nesten ikke brukt, og er snart for smått.

Skrevet

det eneste jeg kjøpte mye av før småen kom til verden var klær i størrelse nyfødt (50) og det har aldri passa..:) og masse klær som ble kjøpt fordi de var søte eller kule og som småen synes var ubehagelig å ha på seg eller var upraktisk i forhold til at han ble født på høsten og ikke sommeren...:)

Ellers ble det faktisk mest ting vi fikk brukt for..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...