Gå til innhold

Trenger tips om hvordan finne morslykken tilbake

Anbefalte innlegg

Har en venninne som nettopp har fått barn nr to. førstemann er ikke to år ennå. Det gikk flere år før de ble gravid med førstemann og gleden var da stor. babytiden er jo slitsom, alt er nytt og krevende og forventningene til seg selv som mor skyhøye. Da hun oppdaget at nr to var på vei ble hun ikke spesielt glad. hun sier nå at hun syntes det er slitsomt og at hun ikke klarer å glede seg like mye over nr to. føler seg da dårlig som mor: alt blir veldig negativt. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg kan hjelpe henne, Er det noen som kan gi meg råd for hvordan jeg kan hjelpe henne til å føle seg bedre?

Fortsetter under...

Jeg synes at det var slitsomt med to hjemme. Det var 20 mnd mellom mine to. For meg gikk det fint inntil minstamann begynte å ta en mer aktiv rolle i familien. Fikk dagmamma til den eldste slik at jeg kunne konsentere meg om minstemann. Eventuelt kan du foreslå park eller noe lignede slik at hun får noen timer om dagen da hun kan bare ha den lille. Kanskje det da også er større sjanse for at hun får tid til å slappe av litt eller ta seg en lur.

Kanskje du kan steppe inn og passe på et par timer slik at hun kommer seg på trening eller kino innimellom? Tror kanskje det at hun får litt alenetid kan være til hjelp. Da har hun anledning til å savne de to hjemme litt :o)

Skjønner godt at hun får dårlig samvittighet. Følte selv ikke den samme lykken med nummer to, men tror det er naturlig at følelsene er anderledes med nummer to. Noen ganger lar lykkefølelsen vente på seg, men for meg hjalp det med litt avlastning og det å ta tiden til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...