Gå til innhold

Har dere satt opp sengen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal bruke den indiske babyvugga i starten, gubben har kjøpt oppheng og de skal monteres denne uka. Han skal skjære til madrassen, og jeg skal sy trekk til den (låner mammas symaskin). Gleder meg sånn til å få det i orden :)

Annonse

Senga ble satt opp like etter vi kjøpte den, så den har stått klar lenge hihi.

I tillegg skal den ikke brukes før ungen er ca 3 mnd, de første mnd skal vi bruke min gamle kurv.. Som også har stått klar lenge. Må bare legge på laken og dyna, så er den klar til bruk :D

Har kjøpt ny seng, og har lest en plass at den bør stå en stund før babyen skal ligge i den, så den er satt opp. Har også vasket opp de søte små dynetrekkene, lakene, og klærene etter nr 1. Men stellebord, bilstol og slikt tenkte jeg å vente med til januar. Har ikke termin før 29. og jeg gikk over sist så jeg regner med at jeg har god tid.

Jeg har satt opp min gode gamle seng, som jeg brukte når jeg var liten. Den er GUL, hadde egentlig tenkt å male den, men gadd ikke. Kjøpte heller en gul halvmåne lampe på IKEA og hang over, ble ikke så halv gærent det ass...+ At vogga er på plass i stua. Mangler bare madrasser og en liten baby og putte oppi;)

Jeg har stressa noe innmari med å få montert sprinkelsenga - men så kommenterer gubben igår at han trodde det var meninga vi bare skulle bruke babyvugga de første månedene... hehehe... selvsagt var det jo det :) La energien i feil hull der gitt!

ps: vi bor 3 timers kjøring fra sykehuset, og siden vi har tenkt å bo sammen på barsel så rekker han neppe å ta fram noe som helst før jeg og knøttemor kommer inn døra :)

Annonse

Hmmm... Har ikke kjøpt seng enda! Madrassen er kjøpt inn, men svigers skal kjøpe seng og lekegrind så det har vi enda ikke i hus. Har en vugge også, og den står umontert på loftet enda. Tenker at vi finner det frem når julen er overstått. Har heller ikke begynt å vaske babytøyet fra storebror, men det er i alle fall funnet frem. Skal jobbe frem til 22. des.og innimellom jobbingen blir det nok mer juleforberedelser enn babyforberedelser.

Har en babykorg som vi skal bruke de første mnd som min mor lå i når hun var baby. Og alle mine søsken og tantebarn har brukt den også :) Den skal vi ha på soverommet. Også får vi en vugge til jul som svigers har laget, den skal stå på stua. Har kjøpt sprinkelseng også, den skal vi bruke når korga blir for liten. Så lille knøttet får velge og vrake i soveplasser :)

Vuggen etter min morfar er på plass i stua og kurven på soverommet vårt. Babytøyet er vasket, sortert etter størrelse og lagt i bunker for gutt/jente/nøytralt. Sengetøyet trenger bare stykes før det kommer på plass i vugga og kurven. Det kommer til å bli så fint!!!

Sprinkelsenga er fortsatt flatpakket, skal fikse litt på barnerommet før vi setter ting på plass der inne. Venter bare på at sambo skal bli ferdig med eksamen, så kan vi begynne å pusle der inne. Deilig at det ikke er noe stress, den lille skal jo sove inne hos oss en god stund først.

sprinkelsenga står flatpakket. Vuggen etter min mormor har ikke fått montert bein enda men står klar. Den er fylt med sengetøy, dyne og div som min mormor kjøpte til oss. Det ligger fremdeles i posene sine. Sengetøyet har jeg vasket da.....og klærne. Har også jobbet med å ta bort noen store merkelapper som jeg ikke skjønner hvorfor de fester på innsiden av klærne ved mageregionen. Lapper som er ca 5 cm lange...skjønner ikke vitsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...