Gå til innhold

Kveldsrutiner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår på 6 mnd får grøt+mm ca 17-18,

kveldstell og en "innsovningspupp" i mørkt og stille rom ca kl 19 og så i seng.

Med andre ord... vår baby blir sjelden lagt våken. Hva gjør dere? Pleier babyen deres å være litt våken etter siste måltid? Eller er det noen som gjør det som oss? Skal man venne babyen av med den siste melketåren rett før legging.. og evnt når?

Redd vi har skjemt bort lillegutt litt med puppen her... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin pleier å sovne til flaska si, men våkner når vi legger han i senga si. Det er jo ikke noe galt med puppen hvis han trenger den, hvis ikke kan dere jo begynne å kutte den ut.

Skrevet

Lille prinsessen på 5 mnd her får grøt halv sju, så ligge litt på golvet og kose seg. Kveldstell på badet evt bad, og flaske etterpå. Så inn på rommet hvor hun blir lagt våken i senga og sovner av seg selv. Har vært veldig bevisst på dette at hun skal sovne i sengen sin, og det fungerer kjempebra!

Skrevet

sånn har jeg også gjort det,helt til nå,han er 9 mnd. så nå får han pupp først,så grøt ei stund etterpå,så pysj å tannpuss.så legger jeg han i senga.han skriker litt da,men håper det går enklere etterhvert:)

Skrevet

Jeg gjorde det som deg frem til han var ca 8mnd. han var avhengig av meg for å sovne, og jeg måtte alltid legge han selv. og hvis han våknet om natten måtte jeg inn å gi han pupp for å få han til å sovne igjen.

men så bestemte jeg meg for å slutte å la han sovne på puppen, og etter noen kvelder med smågråting og trøsting, sovnet han raskt av seg selv. nå er det som han har glemt at det går an å sovne på puppen, og om natten hvis han våkner, pludrer han litt i sengen før han sovner raskt igjen.

nå går det som en drøm med barnevakt også, det var jo et helvete før! og på dagen er det bare å legge ham ned og si sove godt, og gå ut av rommet, før måtte jeg sitte i hvertfall ti minutter og kunne ikke legge han ned for tidlig heller. da våknet han igjen.

nei, det er en fengslende vane å la han sovne på puppen, det er så mye lettere nå! rett og slett herlig!! skulle ønske jeg gjorde dette tidligere! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...