JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 jeg må ta med dette til jordmor ikkesant? Når jeg spurte hun dama i telefonen om det var noe spesielt jeg skulle ha med så sa hun nei, men det kan da vel ikke stemme?? Hvis jeg forresten må opp og tisse flere ganger per natt, hvilken av disse gangene bør jeg bruke som morgenurinen da?
m@rie82 Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 ja, morgenurin må du ha med til jordmor/lege når du skal på svangerskapskontroll. Det beste er om du får tatt den urinen som kommer om morgenen rett etter du har stått opp. (Slik jeg har forstått det.) Dersom du har time hos jordmor/lege litt ut på dagen skal urinen stå kaldt pga bakterievekst som kan påvirke prøveresultatet. lykke til videre!
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Urinprøve er det kjekt å ha med seg enten du skal til lege eller jordmor. spiller ingen rolle om du har gått på do noen ganger iløpet av natta, for du har jo bare tømt den litt... hovedsaken er at den er konsentrert og ikke "utvannet" ved at du har drukket masse på forhånd. Ta den som normalt på morgenen når du står opp!!! Lurt om du også dusjer eller vasker deg innen du tar den, får du mye utflod i den vil dette registreres som leukocytter, dvs hvite blodlegemer... da kan de lettere tro at du har urinveisinfeksjon. Jo mindre forurensing desto mer påliteligere prøveresultater!!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2006 Takk takk, da prakker jeg urinen min på jordmor jeg, enten hun vil eller ei... hehe=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå