currrly Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Er brukt på en unge tidligre, og lagt på et kott et par år, så må få d rent, men hvordan???
selfangerkjerringa Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Nå er jeg ingen ekspert siden lammeskinnet jeg skal bestille vil være det første jeg har, men har hørt flere her inne anbefale spesiell ullvask med lanolin - det fins blant annet å få tak i på apotek
feb.baby! Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Har nettopp kjøpt et lammeskinsteppe selv... På d står d at man kan vaske på 30 grader for hånd.... Så skal d lufttørke...
Mille-k Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Jeg brukte milo på mirtt, funket fint det. Vasket det for hånd.
Mrs. Bouquet Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Det bør ligge å tørke på et stativ slik at det kommer luft til på begge sider, man bør børste det underveis i tørketiden. (det må ikke ligge å tørke på varmekabler)
currrly Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2006 Tusen takk for mange svar, da prøver jeg noe av dette
mammae:-) Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 Har vasket mitt på ullprogram i maskina med milo mange ganger og er like fint, børste det noen ganger under tørkingen ja...
noegodtivente Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 saueskinn kan også levers til rensing viss man ønsker det. Men viss du skulle være så heldig å ha snø rundt huset er det også en fin måte og vaske et skinn på.... helst tørr snø, bare å gnure i vei.....
Fregnefjes*to barns mor* Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 Jeg brukte ullshampoo kjøpt på apotek. Vasket i maskinen. Det gikk greit. Fint å ha en kam til å gre ut litt knuter i ullen etterpå. Når barnet gulper eller lignende kan du bare vaske over med vann om skinnet ditt er ubehandlet. Da inneholder det lanolin som fungerer som såpe når det kommer fuktighet til. Veldig praktisk og lettvint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå