Gå til innhold

Sjokkert over hvor gamle ungene er før de lærer seg å gå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er ment som en tankevekker til det andre innlegget, jeg tror fast bestemt at ALT TIL SIN TID gjelder hele barnets utvikling, både i matveien og i utvikling av kroppen....

Det blir jo helt feil å irritere seg over hvor utrolig treig noen andre sine unger er til å gå. akkurat som om det er foreldrenes feil! de må bare forstå teknikken først! akkurat som med å spise for første gang også, noen sliter litt lenger med å forstå hvordan det virker.... har selv en sønn som må ha fast føde nærmest flytende enda, han tygger ikke, sluker alt han får og setter det i vranghalsen...

ammehysteri er et tulleord. jeg har oppfattet det omvendt jeg! får hele tiden høre "hvor lenge har du tenkt å amme? ååå, så lenge??" eller ja, nå er det ikke lenge til han burde avvennes med puppen da, han er jo så stor." og han er nå ni måneder! og jeg har ikke tenkt å slutte enda nei. når jeg velger å slutte, eller han for den saks skyld, er vår egen sak! jeg lar naturen gå sin gang og slutter når det føles riktig. ikke press meg til å slutte før!

Noen som er uenige i dette? nei, trodde ikke det... måtte bare få luftet ut tankene mine!!

Skrevet

Enig med deg. Rart at så mange henger seg opp i hvordan andre gjør ting, det er jo ikke sånn at vi alle må gjøre alt absolutt likt, og det er definitivt ikke slik at alle barn er like.

Blir også stadig forbausa over hvor akseptert det er å "slenge dritt" om amming og mødre som ammer. (Samtidig som man hyler ut om "ammehysteri" og "ammepoliti" og lignende saklige argumenter)

Skrevet

Skriver under på dette,jeg! Helt enig,alle unger er forskjellig.Har prøvd å venne vesla til grøt i snart 2 mnd,men hun nekter og bare spyttter det ut,men broren fikk fra han var 4 mnd uten problem.Hun er straks 7 mnd nå,og fullammes og trives med det ;-)

Skrevet

akkurat dette jeg prøver å si og. Var inne på tanken om å skrive lignende innlegg hehe- men du var først ute... takker

Skrevet

Er så enig så enig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Unger er like forskjellig som oss voksne. Og heldigvis for det:-)

Når man leser alle trådene med ditten og datten som folk absolutt må kritisere og ha en mening om så skjønner man faktisk hvorfor det er krig her i verden. Så for alle dere som har tenkt å skape fred på jord......GLEM DET!!!!

Skrevet

Helt enig i at det største ammepresset som finnes her på forumet i hvert fall, er ammesluttpresset.

Jeg kan telle på fingrene på ei hånd de innleggene jeg har lest her inne på de 5 årene jeg har lest her, som på noe som helst måte rakker ned på folk som ikke får til amming.

Men jeg ser nesten daglig innlegg som snakker om hvor ekkelt/perverst (?!) det er å amme babyer over en viss alder, at det er ekkelt å se på folk amme offentlig, at folk langtidsammer av egoistiske grunner, osv. At barn over 12 måneder "ikke trenger" morsmelk, eller at nattamming etter en viss alder "kun" er for kos, og dermed unødvendig.

Skrevet

Enig, og det er ikke bare her på forumet. Diskusjoner om hvor fælt det er med amming dukker jo jevnlig opp både i aviser, på TV og på nettdiskusjoner. Fins veldig mange der ute som er veldig i mot amming, men tror andelen som fordømmer de som gir MME er mikroskopisk.

Skrevet

ja alle er forskjellige,,

jenta mi og nektet å spise klumper før hun var over 14 mnd, brakk seg og kastet opp hver gang jeg prøvde..

Alt i sin tid ja, og bare de følger sin egen utvikling fint, spiller det ingen rolle hvor tidlig eller sene de er...

Enig med deg HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...