Gå til innhold

Har dere bestemt dere for navn til nurkene deres?

Anbefalte innlegg

Har en jente i magen denne gang, og aner ikke hva hun skal hete.. Hadde håpet at vi skulle bli enige før fødsel, men ser dårlig ut... Sønnen vår hadde fått navn før ordinær ul, jentenavnet den gangen var Emma (det var før det ble så poplulært), men det er uaktuelt nå. Kanskje kommer navnet av seg selv når vi ser henne, men frykter at det er enda vanskeligere da... hm.....

Fortsetter under...

Vi hadde egentlig et alternativt klart... helt til for en måneds tid siden - da kom plutselig gubben og sa han ikke var heeelt komfortabel med valget... og for oss er det utrolig viktig at navnet stemmer for oss begge. Han kasta fram to av sine forslag, og det rare var at det ene traff så utrolig inni meg at jeg endte opp med å prøve å overbevise gubben om at det var DET vi skulle kalle jenta vår!!! Helt til han greide å minne meg på at det faktisk var hans alternativ så det var ikke heeelt nødvendig å ta i så hardt :)

Nå har vi valgt en litt annen vri i tillegg. Jenta vår på 2 1/2 er veldig opptatt av at lillesøster skal ha to navn akkurat som henne... dermed valgte vi gubbens alternativ som 1.navn og mitt som mellomnavn :) Med bare det første til daglig. Så her får faktisk alle i pose og sekk! HVIS ikke knøttemor viser seg å ikke passe navnet i det hele tatt når hun kommer ut da....

Navn er utrolig vanskelig, jeg misunner dere ikke! Men det kan jo neppe bli så ille som ei jeg vet om - sønnen var 3 mnd før han fikk navn, og dattera er nå 4 mnd og har enda ikke fått navn!!!

Synest det er rart å ikke ha navnet klart 3 uker før termin, enda vi ikke "trenger" det enda... Vi har "tygd" på noen navn, men så forkastet de.. Og så har vi så ulik smak! Jeg liker enklere navn enn pappaen. Og jeg vil ha ett navn som passer til ett barn som bor i Norge med norsk slekt... er ikke så opptatt av at det skal være internasjonalt greit å uttale. Og han foreslår seriøst Julanda (eller noe i den duren), HELT uaktuelt for meg.

Vi mener det er greit at navnet kan brukes også i utenlandsk sammenheng. Men ikke for en hver pris.... det vi har endt opp med å velge er ikke helt internasjonalt akkurat, men med litt velvilje går det nok både på engelsk og andre språk :) Jeg håper sånn hun kler navnet sitt, for jeg er mer og mer sikker på at det er det hun må hete... hun kjennes bare sånn ut liksom... og jeg syns det virker utrolig teit av meg egentlig, men sånn er det nå bare :)

hehe, jeg har ikke så lyst til å utbasunere det her på bim... det er ikke akkurat dagligdags. Det er heller ikke navnet til 2-åringen... men send meg en epost på [email protected], så kan jeg sende deg et svar :) ps: det er bare min alias-adresse.

Annonse

sønnen min var faktisk også ca 3 mnd før han fikk navnet sitt!!

måtte ha det rette navnet,å det tok tid å finne.....

vet ikke kjønn denne gang,men regner med at uansett finner vi nok et navn før dåpen.er litt sånn at jeg må se barnet før jeg finner navn!

Jepp, vi holder den muligheten åpen vi og - for at hun kanskje er en Bridget eller Caspara eller noe... hehehehe :)

Joda, en må se jenta først. Det er jeg helt enig i. Vi kaller henne aldri ved navn, bare knøttemor, magetrollet osv.

Vi venter også en lillesøster. Hun har også fått et ganske utradisjonelt navn. Alle som hører det reagerer med at de aldri har hørt det før, men vi har bare fått en negativ reaksjon + farmor som ikke kunne skjønne at det var et navn, men hun er jo generelt sær....

Vi slet litt med å finne navn, men når vi kom over forslaget var det aldri noe alternativ...

Var egentlig greit å få vite at det blir en lillesøster, for storebror på 4 insisterte på at dersom det kom en lillebror skulle han hete Batman... ;)

Mille K, skal du på Storken eller føden? Vi har termin på samme dag, kanskje vi møtes i gangene. Vi skal på storken.

Heisann Bergensbaby nr2, jeg har planer om Storken, hvis jeg kan det. Sist ble jeg satt på drypp, så hadde ikke noe valg. Storebror (som nærmer seg 5) har noen herlige forslag også, Kokosbolle er favoritten, så kommer Beffen etter det.

Annonse

Vi har bestemt oss for navn uansett om det blir gutt eller jente.. med reservenavn til begge kjønn også, i tilfelle navnene vi har bestemt blir helt feil til gullet når h*n kommer ut.

Hva alternativene er, er hemmelige ;)

Vi har bestemt navn. Var vanskligere denne gangen enn sist. Men vi må jo selvfølgelig se opp for den muligheten at når hun kommer er det plutselig en hilde eller noe som kommer. Datteren min synes foresten at Fiseline er ett fint navn, så jeg foreslo at hun kunne hete det, og så kunne babyen få hennes navn... Hun ombestemte seg fort.

Vi har bestemt oss for Oliver. (sef, dersom det blir gutt..hehe, noe som legen sa var nesten 100%, men den har jo folk hørt før) Jeg og FORLOVEDEN (! ;) ) kaller ham for knøttet, junior eller bare babyen, mens besteforeldre som tidlig spurte etter navn kaller ham for Oliver allerede. Personlig synes jeg det er litt tidlig, han blir ikke Oliver før han kommer ut liksom, nå er han knøttet, men, men, dem om det.

Har også en liten tulle i magen. Vi bestemte oss den dagen vi var på ultralyd. Da vi kom hjem derfra gikk jeg inn på nettet og der hadde Siril navnedag. Sa navnet til sambo og han falt også for det med en gang. Jeg kjenner ingen som heter det, det er alltid litt greit synes jeg. Har jobbet i barnehage så mange assosiasjoner til andre barn.....

Lykke til med navnevalget!

Bestemt oss, nei... Storebror het Sondre LEEEEENGE før han så verden utenfor magen, men det er jammen ikke like lett denne gangen. Min favoritt er fremdeles Håvard, men det kan like fort bli Henrik, Even eller kanskje Mats? Det værste er at jeg har begynt å lure på om det virkelig er en gutt i magen... Jentenavn sluttet vi å diskutere etter UL, enda jm ikke ville garantere 100% at det ble en lillebror...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...