Gå til innhold

Hvor mange av dere røyker og ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye røyker dere? Og hvor mange røyka før, men har klart å slutte?Bare lurer av ren nysjerrighet egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg slutta når jeg ble gravid, eller mente du som har røyka mens de ammet og så slutta kanskje???

Skrevet

Jeg har røyket igjennom alt!

Foretrekker å være anonym på denne.

Røyket ca 10 om dagen.Desverre. Ammer ikke lenger, og røyker nå 20.

Er desverre en skikkelig storrøyker i den sammenheng. Og det var det jeg klarte...

Døm meg eller ei. Det bare var sånn og nå er det heldigvis over.

Ingen av barna har heldigvis noen spor etter dette.

Skrevet

Jeg har røyka i store perioder av svangerskapet og mens jeg ammer. Klarte å slutte kun de første ukene etter fødselen. Og tro det eller ei....jeg var bestemt på slutte da jeg ble gravid fordi det var planlagt men klarte ikke. Ligger på ca 10 røyk om dagen. Eneste forskjellen fra før jeg ble gravid er at jeg fra den dagen har røyka det mildeste merke på markedet i stedet for det en av de sterkeste (og ja det utgjør forskjell). Elsker gutten min over alt på jord!!!!!

Og ifølge alle bøker og forskning på temaet så er det ihvertfall bedre å amme og røyke enn å røyke og gi mme.....det er til og med i forhold til krybbedød verre at mannen røyker og man gir mme enn at mor røyker og ammer.

Har selvfølgelig dårlig samvittighet men det hjelper jo ingen!

Skrevet

jeg velger også å være anonym på denne...

jeg røyka ca 10 om dagen i svangerskapet og røyker nå 10-15 om dagen...og ja...jeg ammer..

Skrevet

Hvorfor er dere anonyme? jeg synes det er synd noen røyker og er gravide eller ammer, men henger virkelig ikke ut noen for den grunn. Det er utrolig tungt å slutte å røyke (jeg plagdes virkelig kjempe kjempe mye) og det er ikke alle som får det til. Er verre ting du kan utsette barna for enn røyk/nikotin.

Men det er vel sikkert noen andre her inne som holder på å ladde kanonen nå med syrlige, udelikate innlegg kanskje...

Skrevet

Til dere som røyker og har dårlig samvittighet... er det virkelig så vanskelig å slutte? jeg klarer ikke å forstå det bare. det er jo faktisk plagsomt og direkte farlig for de rundt dere og, hvorfor ikke gå skikkelig inn for å slutte? feks les Endelig ikke røyker, den har hjulpet tusenvis!

ikke ment som hets mot dere som røyker, men jeg er selv plaget med røyken i mitt liv, blir veldig kvalm av den sure lukten, men biter det i meg bare for å være sosial med venner og besteforeldrene til barnet mitt. hender jeg får lyst til å gråte fordi jeg synes det er sårende at folk ikke bryr seg om andre på akkurat det området der! sier ikke at ingen bryr seg, men at noen som røyker ikke alltid tenker over at den giftige røyklukten henger igjen en stund etter røyken ble stumpet. det værste er hvis jeg har vært snill og skal kjøre en venn hjem feks, så tar hun seg noen trekk rett før hun setter seg i bilen, og jeg sitter der inneklemt i en stank jeg helst skulle vært foruten. dere som røyker kjenner den ikke, men for meg som en ikke røyker, kjennes det like jævlig ut som om du skulle ha sluppet DEN jævlige fisen i bilen...

unnskyld hvis noen tar seg nær av dette nå, men måtte bare få det ut! for jeg plages utrolig av røyk i det daglige, og forbanner han som oppfant tobakk!!

Skrevet

Jeg røykte i første svangerskap for 13 år siden, og også da jeg ammet. I de neste svangerskapene sluttet jeg. Idiotisk å begynne igjen etter amming. Men denne gangen kommer jeg ALDRI til å begynne igjen. Det er motydelig. Angrer som en gal på at mitt eldste barn måtte kjenne den ekle røykelukten av mamman sin mens han lå tett inntil puppen. Nei kall meg dømmende og full i dobbelmoral, men det er jeg vant til.

Ingen anledning er vel bedre til å gi seg med møkkavanen enn når man bærer på en liten uskyldig i magen sin.

Ja- det er beinhardt å slutte, men det er verd det og man angrer aldri!!!

Skrevet

Det er faktisk vanskeligere å slutte å røyke enn å slutte med heroin (flere plager). Jeg plages av parfyme, men det er ingen som tar hensyn til det på bussen...

Skrevet

Det med at å slutte å røyke er like vanskelig som å slutte med heroin er en myte. Det er tull.

Og som svar på spørsmålet, jeg røykte i ca halve svangerskapet. Og nå røyker jeg kanskje noen trekk. Har egentlig slutta, men har jeg besøk av en gammel venninne som røyker, så hender det jeg tar meg en halv røyk. Men er ikke ofte Da skal jeg oftest ikke amme igjen før om morgenen da. Er veldig stolt over at jeg klarte å slutte.

Men jeg forstår alle som ikke fikk det til heller. Det er verre ting man kan gjøre. Får du ikke til å slutte så får du ikke til å slutte. Og skal ikke gå rundt med evigvarende dårlig samvittighet for det. Har du ikke prøvd å slutte en gang, da er det noe annet, da synes jeg det er dumt..

Skrevet

jeg sluttet å røyke da jeg fant ut at jeg var gravid (tisset på ett glass, gikk ut for å røyke siste røyken(som jeg gjorde hver gang jeg tok en test...hehe), og stakk pinnen i glasset da jeg var ferdig)

røyket tilsammen 10 røyk under graviditeten...

har vært på fest to ganger etter snuppa kom, og da har jeg røyka. prøvde å ta meg en røyk da sambo var på julebord, men da ble jeg så dårlig. sto og brakk meg over vasken. kan ha noe med maten jeg spiste samme kveld, men jeg velger å tro at det var røyken. så aldri mer røyke i edru tilstand!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...