fru Heffalomp Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Nå skal all mat som blir puttet inn i munnen, UT igjen for deretter å putte den inn SELV! Veldig greit med brødskiver og andre ting i biter, verre med grøt og middag.. Har prøvd å lære ham å spise med skje, men det er altfor tidlig, han skjønner ikke bæret. Så når jeg mater ham tar han en munnfull, spytter alt ut igjen på bordet og skal spise selv, med FINGRENE!! HA HA HA, veldig artig. Så dere kan jo tenke deg hvordan kjøkkenet ser ut etter et måltid hos oss..he he. Man er jo veldig pedagogisk og snakker "pent" om at sånn må man ikke gjøre osv, spise pent da gutten min : )) Noen andre som har "dårlig bordskikk"??
Elvedatter Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Det blir noe av det samme her i gården. Brød måltidene går greit for det spiser han selv, og grøt vil han overhodet ikke ha for tiden. Men middagen skal eksperimenteres litt med. I starten av måltidet så går det greit for da er han mest opptatt av å få det i seg, men når den verste sulten er tilfredsstilt så begynner lekinga. Da kan maten kommer ut igjen for så å bli tittet litt på og så puttet på plass igjen. Så da får han noen potet biter, gulrot biter eller hva det nå er vi har til middag på en egen liten talerken. Da koser han seg virkelig med å fore seg selv. Titter og studerer før det blir ført elegant dit det skal være. Dette fungerer veldig fint og jeg ser på det som en start til å spise middag selv. Foresten så har ikke poden min heller peil på hvordan skje fungerer. Du får finne frem regnfrakk til alle de andre hehehe
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Hihi sånn er det her også Så hender det også at hun slår hendene i bordet så maten spruter også gnir hun det utover..... Adriana er ikke flink til og spise selv hun hellerm det havner mer mat i håret enn i munn, hihi.... Prøver og be henne spise pent osv men tror hun lukker ørene gangske greit....hehe....
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Godt å høre at det ikke bare er Lukas som gjør det. Og i tillegg nekter han å bruke smekke.Så eg vasker klær døgnet rundt føler eg.Men det gir seg vel snart...håper eg.....
*makrell i tomat* Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Herregud for noen grisunger dere har!!! Her spiser lille prinsessa både med skje og kniv og gaffel om det må til, og det helt uten å søle ei smule...hi-hi,neida var det bare så vel så ) Her skal all mat utforskes med hendene og munnen til den minste smule er fordøyd,hverken hun eller kjøkkenet ser ut når hun er ferdig!!!prøver å se det positive i det,ellers kan man bli deprimert av mindre...de er jo sååå skjønne da,de vil jo bare så gjerne spise selv,og her i huset er det lov )
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Her går skivebiter og bananbiter ned på høylant, så lenge han er sulten. Når han da er begynt å bli mett, så smuler han, kliner utover det hele, griser det han er god for. Og middag får han ikke holde på med på egenhånd, for han vipper tallerken hvis han får lov. Skikkelig grisegutt her og, ja. Og verre skal det bli, før de lærer, hehe
fru Heffalomp Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2006 He he, godt at det er flere : )) Heldigvis for oss at de er de nydeligste små trollene i hele verden!!! Man må jo bare le av og til : ))
willow Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 borsskikk er det vel så som så med ja.. skal spise selv her også, og som du sier kjøkkenet ser ut dertil!!!!
Only Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Sånn har vi det her også. Alt havner jo ikke på rette plassen, så gulvet under bordet er vel den reneste plassen i huset om dagen....... Nå skal han spise selv med skje, det er så morro å se, hjelper han bittelitt. Han er så konsentrert. De har blitt så store, sukk. hvor ble babyen min av????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå