to ganske tette og helt ferdig Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Har drevet med smakposjoner i litt over to uker nå. Mini synes det er kjempe godt. Hun er 4 mnd Trenger litt råd om hvordan måltidene skal legges opp. Hun sover hele natten og første måltid er mellom 06 og 0730 kommer ann på når hun våkner. Utover dagen får hun mat hver 3 - 4 time med MME. Siste måltidet har de siste dagene bestått av to ts med grøtpulver blandet med MME og når det er inntatt får hun MME til hun er mett. Hvordan skal jeg gjøre det når hun skal ha en hel posjon med grøt? Hun må jo drikke litt ved siden av grøten? Kan jeg gi grøt som siste måltid når hun får full posjon? eller skal jeg gi det litt tidligere og melk rett for leggetid? Hun legger seg mellom 19 og 1930. uff dette ble rotete men håper dere skjønner sånn ca hva jeg er ute etter. Rutiner, rutiner, rutiner mat rutiner Tidligere hadde jeg malt i flaskene med MME, nå har jeg sluttet med dette og begynt og gi henne sviskejus i stede, gir to små barne ts. Er det for lite? Grunne til at jeg har godt over til svisker er at hun hadde en del luft i magen av malten Skal ringe helsesøster også men er litt nysgjerrig på hvordan dere erfarene gjør det....... Del med meg!!!!!
BizziBee Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Skal ikke mene så mye om hva du gjør, men kan fortelle deg hva vi gjør hvertfall;o) Jenta mi ( 6 mnd +) responderte også bra på maten, men vi brukte lang tid på å komme opp i full porsjon. Det virker jo som jenta di er fornøyd med serveringen da siden hun sover så fint! Jeg har ammet ved siden av alle måltidene og har ventet litt etter grøten. Dette kun fordi jeg har tenkt at grøten skal få "sette seg litt", og at hun får en liten pause før hun får drikke. Så feks om kvelden gir jeg henne grøt ved ca 1830, pupp ca 1900 og i sengs ca 1930. Da rekker hun å rape litt, og vi kan roe ned og kose litt før det er klart for å legge seg. Vi gir også sviskepurè (er ikke kjent med sviskesaft), og gir en spiseskje, noen ganger 2 , men her vil jeg ikke råde deg til hva du skal gjøre siden dette er så individuelt på de små...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå