Gå til innhold

Litt trist :( Tror det snart er slutt på ammingen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi er litt over 7 mnd nå, og jeg er kjempefornøyd for at jeg har klart å amme såpass lenge som jeg har gjort..med storesøster var det slutt etter 3-4 mnd..

Men jeg tror jeg begynner å få litt lite melk nå. Hun vil ikke suge noe særlig, og det skjønner jeg jo hvis det er "tomt" der.. Har gitt henne flaske til kvelden leeeenge, for jeg har ikek hatt nok melk da..men på dag tid har det gått bra med pupp. Men ikke nå :( Jeg prøver og prøver, men hun sutter bare litt, og snur seg vekk.. vil ikke ha!

Noen tips? Eller er det like greit at jeg slutter nå? *snufse*

Skrevet

Høres egentlig ut som klassisk puppenekt i den alderen? Dersom du har lyst å fortsette ammingen, kan du prøve å fortsette å tilby. Se gjerne ellers på www.ammehjelpen.no for tips om håndtering av puppenekt.

Skrevet

Skal nok fortsette å prøve..iallefall noen dager til og se.. men vanskelig å tvinge en baby til å ta puppen..

Takk for tips=) Skal gå inn å lese :)

Skrevet

Fant ikke noe om puppenekt..mulig jeg er blind da..

Får lese nøyere etter jeg har satt på en vask:)

Skrevet

• Treg utdrivningsrefleks: Noen kvinner har treg utdrivningsrefleks som gjør at det tar litt tid før melken kommer. Melken renner ikke fullt så fort når den først kommer, og kanskje det blir en pause før melken begynner å renne igjen etter første melkestrøm. Er barnet svært sultent, kan det bli litt utålmodig og urolig når det må vente på melken. Som oftest så tilpasser mor og barns seg slik til hverandre at barnet er vant til utdrivningen mor har; enten den er treg eller kraftig. Det kan også være sånn at dette endrer seg over tid, slik at i enkelte perioder blir barnet fortere utålmodig når det må jobbe litt for å få mat. Prøv å gi barnet litt oftere mat om det reagerer med å bli fortvilet når melkestrømmen stopper. Dessuten kan det hjelpe å sette i gang utdrivningsrefleksen før du legger barnet til, så blir ventetiden kortere. Ved lav melkeproduksjon kan utdrivningsrefleksen også svekkes.

• Lav melkeproduksjon: Er melkeproduksjonen liten, kan det føre til at melken renner saktere, og dette kan gjøre noen barn urolige ved brystet. Da er det lett å komme inn i en vond sirkel fordi ved at barnet vegrer seg for å ta brystet så minker produksjonen ytterligere.

• Mor har fått menstruasjonen tilbake: Noen ganger kan melken forandre seg litt på smak når mensen er kommet tilbake, og av og til reagerer barn på det. Det forekommer også at melkeproduksjonen går litt ned disse dagene, men dette vil gå opp igjen. Trenger du tips til å øke melkemengden igjen, se her…

Tror kanskje det er noen av disse grunnene jeg..hmm hmm..

Fikk mensen i helgen, kan det ha noe å si? Eller mener de at det er første gangen mensen kommer tilbake første gang etter fødsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...