Gå til innhold

9 mnd og hysterisk da han skal legges

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vår kjære lille sønn på 9 mnd, har blitt helt umulig å legge. Skriking funker ikke her i gården, det fører bare til mer skriking, og til slutt er han helt hes..Har vært hes i flere dager nå. 3 dager sier helsesøster.. haha.. prøv 2 uker.. dette er slitsomt. han kan være våken fra 1-3 timer på natt..men de siste kveldene har han lagt seg fint, våkner etter en time, og helt hysterisk nekter å sove i sengen sin. Det har ført til at han har vært oppe til vi har gått og lagt oss.Vi orker ikke krangle med han mer. Dette er slitsomt.. trenger kvelden alene..Han sover veldig lite på dagen også (1 times tid), han må da være trøtt snart?

Han har vært på overnattings besøk.. det var vel egentlig etter det det hele startet...?

Noen som kjenner seg igjen? eller har et godt råd kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenkte var at han kanskje er utrygg med å ligge for seg selv og hvis dere eventuellt har latt han gråte uten å ta han opp (du nevner at han har grått og blitt hes) så kan jo dette føre til at han blir usikker..? Jeg hadde ville lagt meg sammen med han er periode og vært der når han våkner etter en time og roet han før han våkner helt. Dere må i alle fall ikke se på det som at han må gråte for at dette skal ordne seg for jeg tror i alle fall at dette er en reaksjon på noe. Og han blir ikke bortskjemt om han får nærhet og trygghet i sovesituasjon! På det punktet er i alle fall min helsesøster enig med meg. Hun oppfordrer til samsoving og er totalt i mot alle former for skrikekurer ol.

Ønsker dere lykke til og håper at det ordner seg for dere alle tre!

Skrevet

enig med anonym 100% her!

det er alltid en grunn til at barn ikke sover og det hjelper ikke å rpøve tvang!

noen ganger kan de ha smerter i f.eks nakken eller noen har hatt traumer ved fødselen slik at innsovning er vanskelig. men det vanligste er at det går i perioder og at det rundt 1 år ofte er en problematisk tid på grunn av at det er uro i kroppen...mye nytt i en liten tass sitt liv da...lærer å gå-oppdager språk etter hvert osv....

jeg håper dere finner ut av det og slutter å høre på denne helsessøter med slike skrekkelige råd!

Skrevet

Hei,

Takk for fine svar :-) han har sovet med oss i helgen, og det funker bra.. da får vi hvertfall sovet noen timer sammenhengende..

Men å legge han i vår seng er skummelt, for han er veldig rask, og vips så er han på enden( han har ikke skjønt at han må snu seg med rompen først da han skal ned på gulvet). hva gjør dere med barnet før dere legger dere da? han sover en time i sin egen seng, så holder han seg våken til vi legger oss.. (slitsomt i lengden det og)

Jeg skal kjøpe meg den no cry solution boken, ser ut som mange liker den boken bedre enn skrikingen.. jeg har hele tiden vært i mot skrikingen, og jeg har heller ikke hatt noen skriker unge, men nå har jeg måtte trengt en løsning, men det var ikke den rette løsningen.

Så jeg krysser fingrene og håper boken har noen bedre råd :-)

Skrevet

Hvis du vil prøve samsoving, er det jo en mulighet å legge ham i stor-sengen om kvelden. I den tiden jenta mi gikk "feil vei" ut av sengen, pleide vi å legge dyner eller noe annet bløtt på gulvet ved sengen, så hun ikke skulle slå seg om hun prøvde å krabbe ut. Heldigvis pleide hun å gråte når hun våknet, så da skyndte jeg meg inn. Derfor falt hun aldri ut av sengen. En annen ting vi gjorde, var å lage en "dynekant" oppi sengen, som hun ikke fikk krabbet så lett over.

Jenta mi hadde også en lang periode da hun våknet etter en time. Hvis hun våknet helt, tok det flere timer før hun ble trett nok til å sovne igjen, men hvis jeg skyndte meg inn til henne med en gang jeg hørte at hun våknet, og ammet eller koset henne i søvn igjen (i stor-sengen), sovnet hun ganske lett igjen. Kanskje verdt et forsøk?

Skrevet

har du prøvd å sitte inne hos han til han sovner? verdt et forsøk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...