Gå til innhold

Jeg skal til legen for foerste gang paa tirsdag og lurer paa en ting...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Sonia

Første legetime for både deg og meg i morgen. Er du spent? Det er vel kanskje ikke så mye som skjer ved første kontroll.

Jeg har også fått time hos jordmor 15 januar på ABC klinikken hvor jeg har fått fødeplass. Det blir kanskje mer spennende.

Håper alt går fint & lykke til i morgen!

Jeg er i 8 uke og var til min først legetime forrige uke. Jeg fikk ikke beskjed om å ta med noen urinprøve og legen nevnte heller ingenting om det. Men de tok en rekke blodprøver og jeg trodde de kunne se det ut fra blodprøvene?

Hei Sonia...

Jeg var hos legen for 1. gang idag Jeg er 5+1...

Jeg har fått beskjed om å ta med morgenurinprøve hver gang jeg skal på kontroll.. Bedre å heller slå ut i vasken enn å ikke ha noe man burde hatt med...

Har takket ja til å bli fulgt opp av både lege og jordmor, så jeg går en fin tid i møte nå mener jeg selv ihvertfall...

Lykkeønskninger til oss alle fra...

Annonse

hei, nå ble jeg litt bekymret her. Når jeg tenker etter er det jo merkelig å ikke ta noen urinpørve. Fikk ikke beskjed på første kontroll og ingen beskjed om å ta med på neste heller(da 12 uker).

Hva er det man tester med urinprøven? Er det at man er gravid eller er det også andre "ting". Noen som vet?

man tester flere ting blant annet for urinveisinfeksjon, da det er vanligere å få når man er gravid. Og oftere det er uten symptomer. Synes også det var litt rart at de ikke tok urinprøve er jo en del av rutine-undersøkelsen da. Det er sikkert ikke noe galt!! Men ville hørt med legen.

Det er morgenurinen som skal tas med.

De sjekker den for bl.a. sukker (og en ting til....) Har vært igjennom 2 svangerskap og nå husker jeg plutselig ikke hva det andre var....

Sukker kan være en indikasjon på svangerskapsdiabetes og det andre - sammen med andre tegn - indikasjon på svangerskapsforgiftning.

Første kontrollen tror jeg nok blodprøvene er vel så viktige. Etter dette så skal man ha med urinprøve til hver kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...