Gå til innhold

Hvordan få en 5 mnd gammel baby til å.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....sovne i egen seng på kvelden??

Hun vil ikke legge seg for kvelden. Har prøvd det meste. Eneste som funker er at jeg legger meg samtidig. Men jeg er ikke interessert i å legge meg kl 7! Vil jo ha et liv også - vil ha kvelden tilbake!

Noen med gode tips??

Skrevet

Hva med å ha en gulpeklut el. inni genseren din også legge den inntil babyen, når hun skal sove? da lukter det deilig mamma, og kanskje det gjør at hun føler seg trygg nok til å ligge alene? :)

Skrevet

Sitt ved siden av henne, enten i deres seng eller hennes seng. hun blir sikkert å gråte og kave litt, men se om det funker. Legg en godklut med mammalukt til henne kanskje.

Skrevet

bakk henne godt inn...ha en dyne rundt henne...og lege en gassklut rundt fjeste!! så lenge nasen er fremme dår d bra...gå inn å legge den vekk etter hun har sovnet!! kan jo være din dyne...den lukter god mamma:)

Skrevet

Akkurat hatt samme problem som deg, gutten min er 6,5 mnd nå. Dette funka for meg etter maaaange frustrerende uker:

Natt 1-3: Satt inne hos ham til han sovna. Laga en regle som jeg gjentok med jevne mellomrom (min regle er "natti natt, lille skatt, nå skal Jonas sove"). Tok 15-30 min.

Natt 4-6: Satt inne hos ham til han roa seg, gjentok regla om og om igjen. Satt der 5-10 min.

Fra natt 7: Synger sang for ham, legger ham i senga og pakker dyna rundt ham mens jeg begynner på regla. Gjentar den 3-6 ganger på vei ut av rommet. Og nå sovner han av seg selv uten å gråte!

Er ikke sikkert det funker for deg, men kan kanskje være verdt et forsøk?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...