Gjest -lilly- Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 .....sovne i egen seng på kvelden?? Hun vil ikke legge seg for kvelden. Har prøvd det meste. Eneste som funker er at jeg legger meg samtidig. Men jeg er ikke interessert i å legge meg kl 7! Vil jo ha et liv også - vil ha kvelden tilbake! Noen med gode tips??
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Hva med å ha en gulpeklut el. inni genseren din også legge den inntil babyen, når hun skal sove? da lukter det deilig mamma, og kanskje det gjør at hun føler seg trygg nok til å ligge alene?
så var vi 4 Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Sitt ved siden av henne, enten i deres seng eller hennes seng. hun blir sikkert å gråte og kave litt, men se om det funker. Legg en godklut med mammalukt til henne kanskje.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 bakk henne godt inn...ha en dyne rundt henne...og lege en gassklut rundt fjeste!! så lenge nasen er fremme dår d bra...gå inn å legge den vekk etter hun har sovnet!! kan jo være din dyne...den lukter god mamma:)
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Akkurat hatt samme problem som deg, gutten min er 6,5 mnd nå. Dette funka for meg etter maaaange frustrerende uker: Natt 1-3: Satt inne hos ham til han sovna. Laga en regle som jeg gjentok med jevne mellomrom (min regle er "natti natt, lille skatt, nå skal Jonas sove"). Tok 15-30 min. Natt 4-6: Satt inne hos ham til han roa seg, gjentok regla om og om igjen. Satt der 5-10 min. Fra natt 7: Synger sang for ham, legger ham i senga og pakker dyna rundt ham mens jeg begynner på regla. Gjentar den 3-6 ganger på vei ut av rommet. Og nå sovner han av seg selv uten å gråte! Er ikke sikkert det funker for deg, men kan kanskje være verdt et forsøk? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå