solegget sprekker til påske Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 gikk dere til lege/jordmor da dere fikk det!? er det egentlig noe man kan gjøre med det !? er i uke 24 og har fått det nå. hva bør jeg gjøre!? er sykemeldt av andre svangerskapsgrunner så jeg kan ta det med ro.
*trinity* Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Jeg kan anbefale deg å oppsøke et fysikals institutt. Fysioterapi og lett trening kan være en god hjelp - i tillegg har de masse kunnskap og gode råd til selvhjelp og forebyggende. Og det beste av alt - det helt gratis for gravide - dersom det klassifiseres som "bekkenløsning med gangvansker".
stormgutt + soljente Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Riktig dette, men jeg tror du må ha henvisnig fra legen din for å få det gratis. Greit å gå til legen uansett. Jeg skal ringe selv om time i morgen. Har også nettopp fått det... (I uke 20, ca en uke tidligere enn sist)
mamma`n til Isac Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har fått det, og fikk henvisning i fra legen min, så går hos en fysioterapaut som har spesial felt innen svangerskap, å hun sier at så lenge jeg fikk det så tidlig er det mulig og klare og stabilisere det, slik at det ikke skal bli så veldig mye værre.
*trinity* Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Beklager - tenkte ikke på å si at jeg bruker manuellterapeut (fysioterapeut med videreutdanning). Her i fylket har kiropraktor og manuellterapeut fått myndighet til å sykemelde, så de skriver ut rekvisisjonen selv der jeg går.
Ma-i Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Fy henvisning av legen til fysio. Ring rundt å finn noen som kan og har erfaring med bekkenløsning. Lær hjva som kan gjøres, hvilke stilinger som provoserer og hvilke som hjelper. Har du mulighet så er bassengtrening veldig fint. Et annet tip er kjøp deg varme teppe eller pute og legg på ryggen når du er sliten , det kan hjelpe til avspenninger og løsne opp slitne muskler så slipper du muskelknuter og vondt pga av det i tillegg. Vær varsom med å gjøre alt som gjør vondt og du kjenner gjør deg værre. Forbyggende trening og trening av bekkenbunn og rygg/magemusklatur er viktig for å forebygge og avhjelpe, det jo musklaturen som holder på plass. Men det er viktig at du gjør det riktig, så erafen fysioterapaut er å foretrekke. Feil øvelser og stillinger kan gjøre vondt værre, og i lang tid. Kroppen er en maskin som man må ta vare på og finjustere. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå