Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en ekkel følelse av ikke å være gravid likevel. Er redd for at Pregnyl gir meg de få symptomene jeg har og at det er hcg verdien i Pregnylen som har gitt utslag på graviditetstesten. Har ikke tatt det siden tirdag, og jeg føler at symptomene ebber ut litt mer og mer for hver dag. Jeg må et skikkelig grep om puppene for at jeg skal kjenne at de er litt ømme. Brystvortene har ikke blitt brune og det er en del andre symptomer som jeg har hatt ved tidligere graviditeter som ikke er til stede nå.

Huff... klarer ikke til å riste av meg denne følelsen, men det var jo liksom nå jeg skulle kose meg. Blir godt å snakke med St. Olav i morgen. Jeg må få svar på om Pregnyl kan gi falsk positiv graviditetstest.

Noen som har erfaringer med dette selv? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7411678-ekkel-f%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei li-li!

Som du kanskje husker, så tok også jeg pregnyl under rugetiden.

Pregnyl er jo hcg og kan gi en falk graviditetstest, ja.

MEN; har du fått mensen? Nei:)

Dessuten er det flere dager siden du tok den siste sprøyten. Og når en bruker pergnyl som ELsprøyte, så bruker man en stooor dose, du kan triple den dagsdosen som du tok tirsdager og fredager under rugetiden.

Jeg tror kanskej at pergnylen puffet min hcg litt opp, som var på 178 rugedag 13. men Hausken var godt fornøyd med resultatet og det tar jeg som en ekte positiv test. Jeg tok sprøyten nærmere testdag jeg enn det du gjor.

Jeg har også tenkt på dette og bekymret meg litt, men mensen er jo ikke her og jeg har andre symptom, så alt er nok i skjønneste orden både her og der skal du se:)))

Du skal vel ta en blodprøve imorgen?

Dette skal gå så fint så:)

Klemmer:)))

Hei li-li.

selv har jeg ikke erfaringer med dette, men jeg vil gjerne svare på

noe annet fordi..

Du sier at symt ebber ut... Og det tror jeg ikke du trenger å bekymre

deg for.. Jeg har som sagt INGEN sympt jeg, og jeg er 5+1 på vei nå..

Etter å ha lest alle innlegg jeg har kommet over, så er det

vanlig å ikke ha sympt så tidlig heller, så trenger ikke

tenke så mye på den biten i allefall...

Hvert svangerskap er forskjellige, så det er ingen fasit der heller.

Fordi om du opplever ting du ikke har opplevd før i svangerskap,

så trenger det ikke bety noe,

Jeg fikk f.esk mange sympt av crinone under andre forsøk,

men under dette forsøket så har jeg ingen.. Bare ømme pupper

om jeg mørbanker dem først, og det tror jeg egentlig ikke kan

kalles ømme pupper..

Jeg tror nok du er gravid ja, helt sikker på det vennen..

Klemmer fra ei som tenker masse på deg, og den flotte

spiren i magen din :)

Hei hei, li-li

Stakk innom en tur her, lenge siden... Så jeg veit jo egentlig ikke hva som skjer, men skjønner at du er i farta. Håper veldig at du bare har en pessimistisk dag, slik at du er kjempegravid!)

Jeg er nå 13+4 og brystvortene har ikke forandret seg verken på farge eller størrelse, så jeg tror ikke det har noe å si. Og man MÅ ikke ha ømme pupper heller. Det er jo folk som går lenge uten å vite at de er gravide, så de har vel ikke så veldig vondt og så mange symptomer?

Krysser alt jeg har og sender masse babystøv**********************

Klem

Annonse

Takk for svar alle sammen

Snøfilla - vedrørende blodprøve er jeg redd den kan/vil gi like misvisende svar som graviditetstesten. Pregnyl har tilført kroppen ganske mye hcg og det vil jo også gi utslag i blodprøven. Så jeg er ganske fortvilet faktisk og er redd jeg ikke får vite for sikkert før på ultralyden... Men jeg får håpe på det beste.

Hei ivf :o)

Jeg vil ikke bekymre deg særlig mer rundt dette heller, siden vi er i samme båt. Men Pregnyl kan jo lure kroppen til å tro at den er gravid, og dermed kan mensen utebli og HCG verdien kan sitte i opp til 10 dager. Dette har jeg i hvert fall lest. Men jeg skal høre etter med St. Olav i morgen og forhåpentligvis bli litt mer beroliget da.

Blodprøven kan jo gi like misvisende svar da jeg fortsatt har tilsatt hcg i kroppen, så jeg vet jammen ikke om det er særlig beroligende.

Noe håndfast ville gjort susen nå gitt! ;o)

Takk for det Gøril :o) Det skal ikke være lett dette og når man endelig får det svaret man vil ha og har lengtet etter, tør man ikke helt å slippe jubelen løs og nye bekymringer står i kø...

Trenger en juleferie fra hodet mitt jeg. ;o)

Tenker på deg jeg også vennen.

Klem fra

Hei Linchen! Jøss, har ikke fått med meg at du er gravid jeg! Hehe, så bortreist er jeg for tiden. Gratulerer så mye!!! Husker vi lå likt i løypa i høst og det var gledelige nyheter å høre at du nå er over i 2. tri allerede!

Takker for babystøv og ønsker deg lykke til videre. :o)

Stor klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...