Gå til innhold

er det noen som IKKE har fortalt TERMIndatoen til folk for å slippe maset rundt termin?

Anbefalte innlegg

Det høres nesten like slitsomt ut som å si det...

Men akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde sagt "i slutten av desember" til folk jeg egenltlig ikke snakker med - alle som ikke er nære venner og nær familie liksom

Slitsomt at folk jeg snakker m en gang i året ringer plutselig nå bare for å høre om jeg har født. Det er liksom deprimerende nok far før å gå over termin og vente..som de fleste her vet ;) Klarer egentlig ikke skjule irritasjonen min over telefonen heller..hehe hormoner som raver..litt for ille, men..

(termin 8des)

Fortsetter under...

Jeg prøvde veldig lenge å si det slik, da jeg ville holde datoen litt for meg selv. Men folk maser noe så vannvittig! Krever rett og slett å få vite, så det gikk ikke så mange månedene før en og en fikk vite det.

skulle ønske at jeg aldri har fortalt familien min at jeg er gravid... de ringer meg 3 ganger om dagen og når jeg ikke svarer da ringer de mannen min..., kjempe slitsomt og de skjønner ikke heller når jeg sier at jeg skal ringe dem når noe skjer... sånn at de slipper og ringe meg hele tida...

da har du det verre enn meg....be dem slutte ringe da..og si om fødselen har begynt og dere av en eller annen grunnikke har fått sagt i fra tar dere ikke telefonen uansett..ingen av dere

?

min mor er overraskende flink til ikke å ringe..men hun prøvde seg på å si at hun kunne kjøre inn m fødselsgaven til samboeren med en gang fødselen er i gang - haha - sånn at hun kunne komme m den på sykehuset ( - og se jenta med en gang....hehe vi har sagt at vi vil ha de første timene m henne selv..)

har sagt det flere ganger... men skjønner dem også... det bli deres første barnebarn.... og jeg bor på den andre side av landet...

Jeg angrer på at jeg har sagt noe om den datoen. Skulle ønske jeg hadde sagt i slutten av desember. De siste to ukene har mobilen glødet. Er skikkelig lei av alle meldingene! Selvfølgelig setter jeg stor pris på at folk bryr seg, men det er slitsomt... Legger sånn ekstra press når alle maser. Ja, jeg VET at jeg er på overtid... Folk trenger ikke fortelle meg at det nå er på tide noe skjer... VET det!!

Kommer nok ikke til å fortelle sannheten om termindato ved en eventuell nestemann...

Annonse

det spørsmåletsom irriterer meg mest er: er du lei??

arg.. eller: ja du er vel lei nå...akkurat som de vet hvordan jeg har det!! men selvsagt ja, de bryr seg jo bare..og det er hyggelig... skulle bare ønske de kanskje kunne ringe jo typen i stedet noen ganger :o|

Har fått noen sms' er og telefoner jeg også. Spesielt svigermor har blitt hyppigere på å ringe i det siste. Men skjønner henne godt, hun mista mannen sin for 2 år siden og sambo er enebarn. Så hun er nok minst like spent hun som oss.

Ellers syns jeg foreløbig det bare er koselig å få spørsmål jeg da. Hadde blitt stusli om ingen hadde brydd seg liksom. Men så er formen min fin og jeg er ikke gått lei av graviditeten heller da. Spiller nok inn det. Når jeg har gått en uke til, kan jeg tenke meg at slike spørsmål kan være litt slitsomme, kommer litt an på.

Jeg begynte for en stund siden å si at jeg har termin i slutten av desember, eller om en mnd f.eks...

Det er fordi hver gang jeg sier jeg har termin på juleaften så blir det alltid så mye prat om det.

stakkars meg som skal føde på juleaften, hvordan skal jeg feire jul, hvordan skal vi feire bursdagen til babyen, dårlig planlegging++++ bla bla bla!!! Trenger jo ikke føde på juleaften selv om jeg har termin da!!ÅÅÅHH...noen ganger kan folk irritere!!!

Jeg har ikke fortalt termindato til alle og enhver. Har bare sagt en eller annen gang i desember, er ikke helt sikker...! Så det er mange jeg ikke har snakket med på lenge som har ringt meg nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...