Gå til innhold

Fødsels historie... (ikke for engstlige)

Anbefalte innlegg

Ja da er det min tur til å skrive min fødsels historie... Jeg ble lagt inn på sykehuset 16 november pga galle syre i blod. De ville da ha daglig sjekk av vesla. Ble noen lange kjedlige dager. Men den 27 november skulle vi endelig begynne å sette i gang fødsel. Fikk da satt inn ballong i livmorhals for å modne den. Gikk meg en lang tur i lillehammer sentrum etter dette var satt på plass, noe jeg angret på etter å ha gått ned til gå gata. Da begynte riene med 5 min mellom. Ble en tung tur opp til sykehuset igjen ja... :)) Tenkte at dette ble raskt å greit siden det startet så raskt.. :) Men på tirsdag morgen sjekket vi åpning å den var bare på 2cm å fortsatt ikke veldig moden. Så da ble det stikkpille og fortløpende mer rier hadde nå mellom 4 og 6 min mellom. Kvelden kom å fortsatt lite åpning ny pille. Onsdag morgen gikk vannet kl 06 fortsatt masse rier men ingen bedring på åpning, ny pille. Samme til kvelden også masse rier 2-3 min mellom å ikke mer åpning.Jeg og mannen fikk da på kvelden tildelt føde stue å håpet noe skjedde i natt. Hadde da siden mandag ikke sovet eller klart å holde det jeg spiste eller drakk men vesla hadde det bra å jeg sta som ett esel skulle jo ikke ha epedural... Angst for stikk i ryggen... Prøvde å sove mellom riene men lyktes ikke noe særlig i det. fikk da satt drypp på for å øke riene som da kom som haggel... Jeg lå å supet lyst gass som ikke hjalp så mye annet enn at jeg fikk hikke og døvet lyden for de som var rundt meg... Den maska fikk mange stygge ord ja... :)) Jeg mistet litt begrep på tiden den natt til torsdag. Men etterhvert ba jeg om epedural alikevel for den kunne få meg til å slappe av så kansje det ble mer åpning da... Hadde nå 4 cm.. Men den maskina ga ikke epedural som den skulle så det ble ikke rare lindringa men litt... På morgenen kom overlegen på avdelingen og sjekket åpning, fortsatt ingen forandring etter så mange døgn/timer med tette rier. Siden jeg da hadde sakt ja til epudural ble det bestemt keisersnitt siden formen min begynte å avta veldig. Dette er det værste jeg noen gang har opplevd... Siden de satte bedøvelsen i epedural som alt lå inne så ble jeg ikke helt bedøvd. Kjente det meste av det keisersnittet og lå å hylte au hele tiden. Var kjempe redd. Men kl 0936 ble værdens nydligste vesle jente født hun var 4110 gr 48 lang og 35 rundt hodet. bursdag 30/11 :)) Hun har fått navnet Siw-Angelica å er kjempe snill å god. Dere som går å venter... Uansett smerte er det helt klart verdt det... :))

Leger og jordmødre lurte på hva jeg var laget av de hadde ikke hatt så lang fødsel før og ikke sett noen som var så raskt på bena... :)) Jeg kom hjem mandag den 4 des. Men syntes jeg hadde vært der lenge nok jeg da... :))

Så nå er vi hjemme og bare koser oss med vesla... :))

Lykke til vidre alle sammen å takk for meg her inne... :)) Legger bilde av vesla under mitt nick.

Klem fra

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så masse med jenta.

Litt av en opplevelse du hadde.

Hørte av svigerinna di, som jobber der jeg jobber, at du hadde hatt en tøff opplevelse.

Godt at alt er over og at dere nå kan kose dere i tia fram mot jul:-)

Annonse

Gratulerer så mye!!

Høres ut som du har hatt din dose med dramatikk og slit, ja, godt det kom en flott jente ut av det, da... Tipper mann og sønn også var glade for å endelig få deg (og jenta) hjem igjen etter sykehusinnleggelsen.

Her skjer det ikke mye, men så er det jo fortsatt fire dager igjen til termin, og med vår flaks blir det vel nærmere nyttår at vi får hilse på han i magen (tålmodigheten er allerede slutt, og alle våre og mammas kakebokser er fulle, hvor skal dette ende.. :o) )

Uansett, igjen, gratulerer så mye med vel overstått, kos dere med gulljenta!!

Takk for det alle sammen... :))

Det var en tøff på kjenning men legger den bak meg å rusler vidre med godt mot.... :))

Nyter dagene med Siw-Angelica og bare koser oss... :))

Lykke til dere som snart er i mål og alle andre også... :))

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...