Gå til innhold

flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har prøvd å gi gutten min litt mme på flaske, da jeg ikke har så mye selv på kvelden. men problemet er at han nekter å ta flasken..? noen tips for at han skal ta den? vi prøver litt hver dag nå.

Skrevet

Vi har gitt snuppa en flaske mme på kvelden i litt over en mnd nå for at hun skal sove bedre om natten. Første gang vi ga henne flaske var hun 3 uker og ville IKKE ta den. Det var mannen min som tok hånd om henne, jeg var i andre siden av leiligheten slik at hun ikke skulle lukte meg og min melk. Etter 10 min ga hun opp og spiste hele flasken. :o)

De første gangene hadde jeg mm i flasken som jeg pumpet rett før, etterhvert gikk vi over på mme. Nå elsker hun det og griper grådig etter flasken hver kveld!

Skrevet

datteren min tok heller ikke flaske. før hun var 7 mdn.

fikk tips om mam suttene som har spesiel form og de er brune ikke silikon. de skal vist føles mer som et bryst. det var det som fungerte med min.

nå er jeg heldig og gutten min tar flaske. har nemlig ikke nok melk og må gi tillegg på kvelden.

foresten andbefales det altid å amme først og gi tillegg etterpå. det er for at ikke din melkeproduksjon skal gå ned.

men kansje lurt å la pappan prøve å gi hvis det er mulig.

Skrevet

Vår frøken tok flaske fint da vi prøvde første gang i fire ukers alder. "Fint," tenkte vi, "da tar hun flaske". To mnd senere prøvde vi igjen, da gkk det ikke. Etter det har vi øvd jevnlig. Gir henne flaske med litt mm i, har økt mengden gradvis. Nå er vi helt oppe i 80 ml. Her bruker vi mam smokkene (nr.2), de er blanke. Vet mange har suksess med de. Tror det kan være lurt å prøve seg frem med mange forskjellige smokkr. Linea er også veldig kresen på temperaturen. Er det ikke rett nekter hun og spise. Så vi må varme flasken ofte (har vannbad klart ved siden av oss når vi spiser). Foreløpig er det kun jeg som har gitt henne flaske, skal trene på at pappa gir snart.

Bruk god tid når du øver. Jeg lar henne ofte se på tv for da glemmer hun av og til at det er flaske hun suger på. Jeg har holdt på i en halv time med 50 ml. Får ikke pupp før jeg har prøvd leeenge. Kan også være greit at han er ganske sulten når du prøver. Har ofte gitt første måltid om morgenen med flaske, da er det opptil fem timer siden forrige måltid, da går det som oftest greit... så lenge teperaturen er greit, da. ;-)

Skrevet

Mange gode råd her... Se også www.flaskeposten.org

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...