Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har en jente på 15 mnd. Hun har nettopp begynt hos dagmamma og synes nok verden er litt "rar" og usikker for tiden. Hun er utrolig sutrete og grinete når hun er sammen med meg, og veldig klengete. Men det nye er at hun blir så fantastisk sint når noe går henne i mot - hvis hun ikke får putte hånda oppi havregrynposen og kaste det rundt, hvis hun ikke får løpe rundt uten bleie før vi har tørket vekk bæsjen og sånne ting :-) Jeg tilskriver noe av dette alderen, tror jeg. Og så er jeg ute etter å høre om andre har det sånn og om det snart går over... Jeg tror jeg blir sprø snart jeg. Anyone...? :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Å jada. Her har det blitt mye mamma og sutring i det siste. Mi er 14 måneder. Og veldig bestemt. Mi vil utvilsomt bestemme selv. MÅ si jeg skjønner de som gir etter i svake øyeblikk selv om det er ris til egen bak. Jeg tenker at det er nå de virkelig begynner å få vilje og greie å uttrykke det så vi forstår det. Og da er det jo om å gjøre å teste grenser. Så jeg slåss med meg selv hver dag for å forholde meg roooooooooolig ; ) Men om det går over vet jeg ikke nei..... Følger spent med videre på denne tråden ja : )
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 kjenner meg igjen her ja...hun er ikke sutrete og klengete, men du verden for et temperament!!! tester ut grenser HELE dagen...og blir kjempesint når hun ikke får viljen sin.er nå 13 mnd, men har alltid vært en sinnatagg...men det går fort over og hun er jo bare verdens herligste;-) jeg regner ikke med at dette går over med det første, men jeg finner stadig nye løsninger på å takle utbruddene... uansett er det viktig at de får utforske følelsene sine...sinne så vel som glede!
Ranveig R Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Guten vår er snart 15 mnd og er inne i sin verste sutreperiode så langt. Eg trur nok det heng ein del saman med det at han no har begynt å gå, og dermed er langt meir uavhengig av meg enn tidlegare. Då treng han og meir oppmerksomhet og kos som kompensasjon for at han er ute og oppdagar verda "på eiga hand". Eg håpar på at det går over snart, akkurat som du... For eg begynner seriøst å bli sprø av den evinnelege sutringa/skrikinga. Eg har skyldt på tenner i vekesvis, men ser ikkje tegn til at det er noko på gang der...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Vi har det akkurat på samme viset. Hun klikker i vinkel når hun ikke får rive ned alle grøtskålene som står stablet i skapet. Eller når hun ikke får leke med mobiltelefonen og fjernkontrollen. I dag angrep hun meg med tennene. beit så det holdt. Kom som en tornado mot meg på alle fire, med munnen på vidt gap. Hogg til i låret mitt mens hun hylte av sinne. Rett før jeg heiv hele ungen på terassen. SÅ er det bare å ta seg sammen, holde seg roooolig roooooooooolig, løfte smådjevelen opp å si "mamma er her, maaaaaaaaaaamma er her. (hvor er min mamma nå, tenker jeg, hvor er MIN mamma??)
Nr.2imai08 Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Unnskyld at jeg ler men kunne ikke annet da jeg leste innlegget over og så for meg situasjonen:) Jeg innser at jeg har noe i vente...poden er 12 mnd og fortsatt forholdsvis rolig....ser glimtvis antydninger til sinne når ikke viljen vinner:) Ja,ja alle mammaer - vi får holde ut og prise oss over at vi har sterke og flotte unger på vei til å bli større og mer uavhengige!! Kanskje jeg må ringe min egen mamma og be henne komme på et laaaaaangt besøk snart:)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2006 #8 Skrevet 24. desember 2006 hei.kjenner igjen den sutringa ja. mi er snart 17 mnd, men sutringa starta etter hun starta i barnehage, de kaller henne den stille engel ungen der, men hjemme, fysj. sutring dagen lang.Men vært hjemme fra barnehagen 14 dager nå pga sykdom, så merker forskjell. men ho kan jaggu bli sint, spsesielt på meg og store søster. klyper og biter.men ellers en engel. sover 14 timer på natten. ho elsker tven, skrur av og på, får ho ikke det hyler ho.. uansett. ikke lett med barneoppdragelse.
Twig Skrevet 25. desember 2006 #9 Skrevet 25. desember 2006 Høres ekstremt kjent ut, med det "jeg vil, men jeg får ikke lov", da skrikes det ) Det går over:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå